Olielampe lyser

Hej
På ældre IH684 traktor er olielampen begyndt at lyse svagt, men der er masser af olie på motoren.
Er lidt lost på hvor alvorligt det er - kan det bare være en sensor, el hvordan fejlsøger man det?

Hej På ældre IH684 traktor er olielampen begyndt... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jo det kan osse være kontakten. Det er derfor at det første man ville gøre var at måle trykket med et manometer. Har du en anden kontakt så er det self nemmere. Så til det andet spørgsmål. Det kommer jo an på fejlen om det er dårligt for motoren. Er det fordi den er slidt så bliver dt alligevel ikke bedre og så kan man jo vælge at køre til den ikke kan mere. Men var det min ville jeg da finde ud af fejlen inden jeg kørte videre. På  min gamle David Brown var det bare kontakten, Men der startede jeg osse med at måle trykket.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Når du sætter tænding på er der så fuldt lys på olielampen, inden du starter dyret?

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej Alle, tak for input herunder detaljer
Købte den brugt i foråret, så ved ikke hvilken olie den kom med, men har fyldt efter med 4L 10w-30 universalolie fra Biltema (traktor/maskinolie) for 2 mdr siden.
Fuldt blus på lampen ved tænding
Lampen går ud ved start
Efter 3 min i tomgang begynder den at lyse svagt.
Efter yderligere 5 min i tomgang lyser lampen næsten fuldt
Filteret ser meget nyt ud
Olie på til lige over max stregen
Kan disse ledetråde bruges?
Vh, Silas
Det er sikkert motoren som er slidt op. Hvad vil du gøre hvis det er tilfældet. Når du syns at afmontering af bundkar er for stor en mundfuld. Men har du en kompressor hvor du kan stille afgangstryk på 2.5bar så skruer du olietrykkontakten ud fotbinder gevindet til stel sætter tænding på og  prøver om lyset slukker når du sætter  tryk på ned blæsepistolen. det kan osse gøres med et ohmmeter hvis du har sådan et. Slukker lampen så er der ikke tryk nok på din oliepumpe.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Ok, heg starter med at få checket trykket.
Forkert motorolie. Du kan redde motoren med 20-50w. Men prøv med en ny oliepumpe. Rotoren er sikkert slidt.
kig på veterantraktordele.dk eller
www.tractorjoe.com/parts/mt/tractor/b/international-harvester/m/684/

 

Hej Uldal
Tak for links. Vil starte med at checke trykket - mistænker sensoren da jeg prøvede Kovas’ trick med trykluft igår. Ohm meteret slog ikke fra, slv ved 5 bar - først da jeg havde motioneret kontakten med en dorn slog den fra ved 2 bar. Derefter kørte traktoren i “mellemgang” 10 min før lampen begyndte at lyse meget svagt.
Så hvis heldig er det bare den.
Du skriver forkert olie, hvad gør den anden olie mere velegnet, og skal det være syntetisk el mineralsk?
God dag, Silas
Det var tryksesoren, ny i og problemet løst
et godt sted til ældre traktor dele
 https://www.olssonparts.com/dk/da/
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis