Radiatorventil

Hej alle

Jeg vil gerne udskifte nogle gamle termostater på radiatorene. Er der nogen der kan regne ud hvad for en ventil jeg har her (se billederne af ventilen og den nuværende termostat)?

Jeg har fået fat i en 'adapter selection guide' fra Danfoss, og det viser at det er ingen af dem i guiden og Google hjælper ikke:)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at ventilen sidder på fremløbet? Det kunne være en returventil.

fase
Hej - tak for svaret.

Nej det er jeg ikke. Ventilerne er blevet malet so mange gange at jeg ikke kan se pilen.

Men da jeg googlede det igen, fundet jeg denne her: https://www.lav-det-selv.dk/forum/t/206888/s/gammel-danfoss-ventil

Det virker som den samme termostat som jeg har. Jeg kan også se at en gammel danfoss returventil har en 32mm sokkel, så måske kunne jeg godt gætte det er en returventil?

Hvis ventilen sidder på returen på radiatoren, er det med stor sandsynlighed en returtermostat, som, hvis den ellers virker, ikke er formålstjenlig at ofre penge på. Hvis du har mulighed for at skifte en termomstat på fremløbet, er det bedre.

fase
OK, tak for hjælpen.
Danfoss laver et sæt med termostat og pakdåse, som moderniserer anlægget. Forskellen, er at de nye termostater er dybere i sædet, hvor nålen går ned. Derfor er det en speciel pakdåse der er med.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også