Parket gulv ege et bræt...

Hey gutter Jf billederne ...nogle af brædderne bulede op... vi udskiftede området ... dog er den ene ende af brættet ca1/2 mm for højt... kan man slibe det og der kunne ses? Er det risky?

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan man risikere at man får slebet for meget på brættet og omkringliggende brædder? Vil det kunne ses?
Er du sikker på, at gulvet overholder den luft der skal være langs panelerne? Opbuling tyder på pres mod væggen. Du kan ikke slibe kanten ned på et klikgulv, uden spånpladen kommer frem.

 

uldal skrev den 23-09-2020 07:00:40

Er du sikker på, at gulvet overholder den luft der skal være langs panelerne? Opbuling tyder på pres mod væggen. Du kan ikke slibe kanten ned på et klikgulv, uden spånpladen kommer frem.

 Ja, der er nok afstand under fodpanelerne... der gik lidt kuk i den efter vi havde fået varmegenvindging /ventilation og det er bedre... 


Ift. slibe... der er da 2-3 mm træ inden spånpladen kommer fra....!?
Guys please help ... kan man nøjes med kun at slibe den ene ende af brættet? Og hvordan uden at slibe de omkringliggende brædder ?
Den er nem. Det er ikke brædder du har men klikgulv. hvis øverste slidlag ikke har sluppet i limen det underiste lag, så vipper pladerne i samlingen. Og det gør de kun under pres eller for meget vand. Det er en ommer.

 

Annonce
Ommer ... det er forsøgt forgæves... slibe ?

Gutter - tillader mig at spørge igen... kan man slibe dette ene bræt i den ene ende? Der er nogle mm lag at slibe på parket gulvet... hvordan kan dække de omkringliggende brædder af så man ikke rammer dem?
Det er meget risikabelt. Du risikerer som nævnt at slibe gennem. Kan enderne presses ned, vil jeg hellere forsøge at lime inden jeg sliber.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 18-10-2020 18:58:35

Det er meget risikabelt. Du risikerer som nævnt at slibe gennem. Kan enderne presses ned, vil jeg hellere forsøge at lime inden jeg sliber.

 Det er presset så meget ned som muligt med lim - der er ca 3 mm trælag på parket og forhøjningen i højeste ende er ca 1 mm

Så hvad og hvordan ?
Eneste mulighed, hvis du har presset stavene helt ned og limet er at slibe, men hav et par reserveparket i baghånden hvis (når) det går galt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også