brum fri 230v relæ

Til Varme styringen i sommerhuset skal vi bruge 2 stk relæer der ikke brummer når de er aktive

relæ 1 skal være 4 pol 230v til tavle montering
relæ 2 2 pol 230v også tavle montage.

hvad vi i anbefale af relæer indenfor rimelighedens grænser i pris.
Til Varme styringen i sommerhuset skal vi bruge 2... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ser ud til, at du i forvejen har kontaktorer, som passer i gruppetavlen. Du kan blive nødt til at købe nogen mage til, selom de koster mere end de indkøbte.

fase
De 2 relæer der sidder i tavlen brummer og tavlen sidder i et lille værelse i sommerhuset hvor der soves, ja jeg må have fat i firmaer og høre om de har nogen der er lidt mindre.

den højde en eltavle har er det standard ´, for det vel ikke sådan at nye tavlet er højere. Huset er fra 78
Hvis relæerne brummer, kan det skyldes en smule rust på jernkernen. Det kan du forsigtigt slibe væk. Skil kontaktoren ad, og se om der er en belægning jernkernen. Der er et håb om, at det virker.

fase
Det er nye relæer, det første (varme styring)  blev monteret for 3 år siden, det sidste blev monteret for 1 mdr det brummer også¨
da de i sin tid blev købt brummede de også så det er nok fra den tid hvor de blot gjorde det.  
jeg har lige skrevet med en elektrikker fra et firma der også sælger disse relæer de fortalte at til de gamle LK uv 12 rammer der findes der en afstands ramme der lige løfter den de 5mm så nye elementer kan monteres :
https://www.billigvvs.dk/lk-afstandsramme-for-uv12-gl-type-409878 så det ser ud til der er håb for de kan monteres aligevel.

det var fristende og skifte kassen men det ville kræve at det var en ramme der kunne samlet og skydes ind under elementerne for ikke og adskille kablerne 
Så prøver du sådan en. Kommer du så ikke til at betale ligeså meget som, hvis du havde valgt andre kontaktorer?

fase
brumfri relæer har ens mål idag, elementerne har nye mål ifh til gamle jeg har haft fat i de forskellige butikker der sælger dem og de har alle samme mål på 43mm idag.
nu fik jeg de 2 relæer til 126 stykket mod et andet firma tog 359stk for precis samme vare, samme ean nummer så jeg sparer stadig ved og købe rammen.
hvis hfi relæet en dag skal skifter så har dette samme mål som relæerne på de nye hpfi modeller
Jamen så er det bare med at komme igang     

fase
Tak for dine svar også i det andet spørgsmål vedr 5 ledet kabel 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis