Brusehoved til forstærkning af vandtryk?

Hej.. jeg bor i et baghus med svagt vandtryk. Vores udlejer vil ikke gøre noget for at rense rørene igennem, da vandtrykket er lige præcis højt nok (ifølge loven) derfor vil jeg høre om nogle af jer kender til nogle brusehoveder, som kan forstærke ens vandtryk en smule bare? Har hørt en fugl synge om at der ikke er så meget at gøre hvis vandtrykket i bygningen generelt er lavt, men kan jo være at der er et magisk brusehoved, som jeg ikke kender til, og som vil kunne gøre en forskel? 🤣
På forhånd tak.. 

23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har sparebruser så hiv begrænseren ud, det kan nogen gange give lidt

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Hvordan oplever du problemet i praksis?
Hvis du gerne vil kunne spule hårdere med bruseren kan du købe et kvalitetshoved med luftblander og jet funktioner.
Så får du effekten af vand der sprøjter hårdere, men uden at bruge mere vand. 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ikke hvis der mangler tryk på vandet.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Gregeren skrev den 06-09-2020 16:41:20

Hvordan oplever du problemet i praksis?
Hvis du gerne vil kunne spule hårdere med bruseren kan du købe et kvalitetshoved med luftblander og jet funktioner.
Så får du effekten af vand der sprøjter hårdere, men uden at bruge mere vand.

 Oplever bare at vandet ikke kommer i en lige stråle ned, men mere i en bue fordi trykket ikke er optimalt. Føler heller ikke at vandet rammer hele kroppen når jeg fx vasker mit hår. Håber det giver mening? Har du et specifik brusehoved i tankerne som har de funktioner og  som du evt kan sende et link til?

Epoxymanden skrev den 06-09-2020 16:44:26

Ikke hvis der mangler tryk på vandet.

 Tænker du på det gregeren forslår?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Tryktab kan jo være som følge af lange rør og indsnævring osv.
Og derfor kan trykket jo godt være i orden så længe der ikke er det store flowtab/forbrug. Så et hoved med mindre forbrug kan være med til at holde et højere tryk på anlægget, og give strålerne mere fart på, sammenlignet med et hoved hvor der bare er "helt åbent" hvor vandet så vil "fald ud i en bue".

Hvordan ser det nuværende hoved mon ud?

Hvordan opleves vandet fra vandhanerne?

Er strålen kraftigere i det sekund du åbner for vandet?

Start med at rense sien i blandingsbatteriet.

Elektronikteknikeren
Gregeren skrev den 06-09-2020 17:02:30Tryktab kan jo være som følge af lange rør og indsnævring osv.
Og derfor kan trykket jo godt være i orden så længe der ikke er det store flowtab/forbrug. Så et hoved med mindre forbrug kan være med til at holde et højere tryk på anlægget, og give strålerne mere fart på, sammenlignet med et hoved hvor der bare er "helt åbent" hvor vandet så vil "fald ud i en bue".

Hvordan ser det nuværende hoved mon ud?

 Dette er det nuværende hoved. Et grohe hoved, som jeg faktisk ikke aner om er sparende elle ej. Har du er specielt brusehoved i tankerne som vil kunne gøre en forskel? 

Har du prøvet at dreje dyse skiven, du har jo flere funktioner i dette hoved.
Det er formentlig en form for sparehoved. 

Elektronikteknikeren
Skal også siges at trykket generelt er højere ved det kolde vand. Især i vandhandenerne. 
Gregeren skrev den 06-09-2020 17:07:10

Har du prøvet at dreje dyse skiven, du har jo flere funktioner i dette hoved.
Det er formentlig en form for sparehoved.

 Har 3 funktioner. Almindelig, Rain og massage og ved massage kommer vandet kun ud i midten og der er godt med tryk på, men bare ikke særlig behagelig at benytte 

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også