Carport lukket/åben vindtryk

Hej
Jeg har bygget en carport mellem to bygninger. Den er bygget med limtræ ind i væggen og sat på i jern, så den burde være godt overdimensioneret, i hvert fald i følge diverse tabeller og de håndværkere der har set den.
Men der er ikke enighed om hvordan den skal lukkes i den ene ende.
Den står åbent ud mod vest og åbent land, så der kommer en del vind ind. Men nogen siger jeg ikke må lukke enden, da der så kommer overtryk, så det skal være åbent beklædning. Andre siger der skal lukkes helt for at undgå undertyk på undersiden. Så hvad er korrekt?
Tagkonstruktion er 6.5m limtræ på tværs og spærtræ195 i 15gr. Brædder og tagpap.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en dobbelt carport der er bygget sammen med huset, jeg ligger også helt åbent ud til marker, mod nordsøst hvor vi får snestorm fra, så jeg troede at de ville blæse fuld af sne, men det gør den ikke, det er som om der opstår et lille overtryk i carporten.Jeg har en åbning bag ud på 90 cm, det er ikke sådan at der er kraftig ving igennem, hvis der stormer fra nø.

Vi prøver igen, i morgen --
ja min første tanke var også at det måtte være bedre med en smule lukket for at lave lidt overtryk, fremfor at det bare suser igennem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis