Retning på tagpap Adeso

Hej.

Til mit skur med fladt tag. 1:40 har jeg besluttet mig for Adeso selvklæbende tagpap.

Der er lidt delte meninger om tagpappet skal ligge fra side til side eller fra bund til top.

Adeso siger at men kan gøre begge dele.

Nogle anbefalinger?


 Vh.

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer lidt an på hvordan vandet drænes af - er der tagbrønd eller løber vandet ud over kanten til en tagrende? Hvis du har tagbrønd, ville jeg lægge tagpap på tværs af taghældningen, så undgår du, at de vulker som samlingerne laver forhindrer vandet i at løbe til brønden - og så har du et "badekar" uden samlinger der hvor vandet naturligt samler sig.

Hvis du har fodblik og tagrende, ville jeg lægge på langs af hældningen. Der kommer let et lille lufthul i overlappet mellem de to ruller. Lægger du på tværs kan du (i terorien) risikere at der samler sig vand der, der ikke kan komme væk (forudsat at taget er utæt).

Du kan også kigge lidt på, hvad der mest effektivt ift. forbrug. Det er træls at skulle ud og investere i en ekstra rulle fordi du mangler 35 cm. (Hvis taget er 5x3,5 m = to ruller a' 10x1 m på den ene led og tre ruller på den anden).


Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis