Beskyttelse til stikkontakt

Hej, er der nogen der har en god ide til noget jeg kan sætte ud over stikkontakten så min lille søn ikke kan rende rundt og hive stikket ud :)
Findes der sådan noget man kan købe?

 

Hej, er der nogen der har en god ide til noget jeg... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg forstår problemstillingen, er udfordringen at stikket bliver trukket halvt ud af stikkontakten, og dermed blotter stik-benene, hvilket potentielt er farligt. Ellers forstår jeg ikke helt sammenligningen med føntørre, da det jo er ganske ufarligt at trække et stik helt ud.

For at løse problemet, kan du montere en stikprop, som er beskyttet på halvdelen af benene. Så er det sikret at man ikke kan komme til at røre metallet, mens der er spænding på.

Her ud over så husk jævnligt at bruge test-knappen på dit HPFI-relæ. Hvis det virker, så er man rimeligt beskyttet mod elektrisk stød.
Jeg vil ikke blande min holdning til børneopdragelse ind i denne tråd.
Men denne stikprop er lidt sværere at få fat i:
https://www.greenline.dk/elartikler/diverse-elartikler/stikpropper-m-m/form-stikprop

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Nu er de tekniske løsninger jo nogenlunde gennemgået. Så kan jeg da godt give den lidt gas med børneopdragelsen. Og ja jeg har ret god erfaring, Mangeårig frivillig i spejder arbejdet, 3 nu voksne børn og 10 børnebørn. Jeg har da adskillige gange i mit liv selv og overhørt et a-a-¨eller ba ba til de små, og derefter en aflednings manøvre. Og de lidt større kan forstå almindeligt sprog.
Så der er rigelige muligheder den vej.
Man holder d også lidt fast i dem hvis de er på vej ud foran en bil. Men man kunne naturligvis også indrette biler så de ikke kunne køre børn over. ( lidt ironi kan forekomme i sidste halvdel af den sidste bemærkning
Og for lige at slå det fast. Jeg er ikke på fjæsen


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis