Behandling af krydsfiner

Hej

Jeg har et skur med krydsfinerplader som tag, med tagpap ovenpå.Jeg byggede det sidste år, men kan se at der er kommet lidt "sort" belægning på dem på undersiden. Tænker det er noget skimmelsvamp.
Hvad behandler man krydsfiner med? og jeg vil gerne give det noget olie eller maling, men hvad skal man bruge til krydsfiner? Synes jeg på flere bøtter har set "kan ikke bruges til krydsfiner".

Vh
Jakob
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ret normalt at der vokser skimmel på undersiden. Hvis det kun er af hensyn til skimmel så giv det noget protox skimmel

Hvis det også handler om udseende så er træbeskyttelse en god ide. 

Ask
Det er mest på grund af skimmelsvamp, vi sover derude nogle gange om sommeren. Vil træbeskyttelse hjælpe mod skimmelsvamp, så det ikke kommer?
Grunder til træbeskyttelse beskytter træet mod svamp og den kan sjældent gå på overfladen. Gori har desuden et produkt hvor der er svampedræbende fungicid i selve beskyttelsen.

Men hvis i sover der ville jeg vaske i Rodalon også give protox skimmel. Men altså der er sikker også god udluftning i sådan et skur så hvis i gerne vil have farve på er træbeskyttelse klart en mulighed 

Ask
Super - tak for svarene Ask    

/Jakob
Fordi vi kan😉
Det er lavet lidt åbent og hvor jeg så kan smide en bund i i ca 70 cm højde og så bruge som shelter
I rummet til venstre kan jeg lave bunden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også