Ingen varm vand!

Hej alle
vi havde lukket for vandet for og skifte armatur og da vi igen åbner for vandet er der ingen varm vand i nogen af vores haner?? Hvad gør vi lige 😢
Mvh Mette 
Hej alle vi havde lukket for vandet for og skifte... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ventilen du har markeret er vist nok tømmehanen. Er der ikke mulighed for at tilslutte en vandslande til den?
Lukkehanen sidder til venstre for den markerede ventil - den har et almindelig vandhanegreb. Prøv at lukke og åbne den.

Søren O
Du har ikke svaret på om der kommer vand ud af varmtvandshanerne.

Søren O
Ja det har jeg svaret på og nej det gør der ikke 
Tror godt du kan glemme mit indlæg. Så ikke det med der faktisk intet kommer ud af den varme linje.

Hvis det nye armatur er defekt, og trykket på den kolde er højere end på den varme, vil vandet rende fra kold til varm installation internt i det nye blandingsbatteri. Prøv at lukke af for det nye armatur på den varme side, tjek om de øvrige haner så ikke begynder at give varmt vand. Problemet har været her før, og jeg har selv haft det, måtte selv finde fejlen i sin tid da min VVS gav op.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
På billede nr. 6 - hvor aftapningsventilen er markeret med en rød ring. Prøv at tvangsåbne sikkerhedsventilen (sidder lige til højre for den røde ring) med at dreje på plasthætten. Virker det ikke, så tag hætten af, og der sidder en anordning som kan åbne ventilen. Sprøjter det ikke ud med vand, så er der ikke noget tryk på vandet i varmtvandsbeholderen. Der må så være blokeret for vandtilførslen. Det kunne være lukkeventilen, som sidder lige over for sikkerhedsventiler der kunne være blevet lukket.

Søren O
Hvor gammelt er rørsystemet ?

Hvis det er af ældre dato så er det mest sandsynlige at en pæn klump rust har løsnet sig da i åbnede for vandet og nu blokerer et sted i rørføring, højst sandsynligt i en bøjning/vinkel.

Det er meget normalt at det tryk der kommer lige når man åbner for vandet kan løsne rundt og andre urenheder og hvis man er tilpas uheldig laver det den slags ulykker.

Løsningen afhænger af hvordan systemet er sat sammen, men den mest sandsynlige model er at man afmonter et sted omkring varmtvandsbeholderen samt ved en vandhane også trækker man en slange fra koldt til varmt ved vandhanen sådan at man man skulle baglæns igennem systemet. Det man ofte løsne ting.

Jeg har dog selv haft en blokering i en bøjning hvor løsningen var at skille det hele ad. Heldigvis sad bøjningen tæt på en vandhane så det var ikke så meget der skulle drejes fra hinanden 

Ask
Tak for rådene alle sammen, vandvarmeren er skiftet (den trængte virkelig) og rørene er renset og det virker nu 
Edit
Slettet igen, havde overset en hel side kommentarer


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis