Lysdæmpler Fuga 120 VA installation

Hvordan installere jeg denne FUGA lysdæmper?

Jeg prøver at installere en Fuga 120 VA lysdæmper. Jeg havde en anden lysdæmper installeret før, men var ikke så glad for den.

Fuga 120 VA lysdæmperen har et andet set-up end den gamle lysdæmper, så kan ikke bare udskifte ledningerne. Lysdæmperen har mulighed for at bruge korrespondance, men jeg har ikke brug for det.

Nederst sidder en stikkontakt med jord (se billeder).

Der går to ledningerne fra stikkontakten, der sad i den gamle lysdæmper; en blåledning (N) og en lysebrun ledning (L).

Inde fra væggen kommer der
2 jordledningener (gul-grønne)
1 blå ledningen (N)
1 sort ledningen
1 mørkebrun ledningen (L)

Manual tll lysdæmper:
https://www1.lk.dk/katalog/vejledning/S1B97986_00_140331.pdf

Som det ses på billederne er der en masse ledningerne, at holde styr på. Er der en der kan hjælpe med at forklare hvordan man installerer lysdæmperen?

Bedste hilsner
Jeppe
Hvordan installere jeg denne FUGA lysdæmper? Jeg... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke fokusere på de brune ledninger længere. Det er for længst konstateret at din installation er ok indtil den sorte ledning. Og den pære du har hængende frit kan ikke slå hpfi relæ fra. Så det er helt sikkert den sorte ledning der driller.
Enten er der overgang i den i kabel / rør ( måske skrue ind igennem ) Eller også er den kommet i klemme oppe i dåsen bag udtaget.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Løsning
Ok jeg fandt fejlen. Der var en fejl i lampeudtaget, der skabte en overbelastning
Jeg skiftede lampeudtaget og brugte den opsætning som EV Elmand foreslog fra begyndelsen. Nu virker den
Tak for hjælpen 😃👍🏻

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis