varmepumpe og montering

jeg overvejer en luft til luft

kigger på enten HZ25UKE eller CU-VZ9SKE fra panasonic
den sidste er næsten dobbel så dyr som den første.
scoop er 5.2 kontra 6.2 men det kan vel ikke gøre den så dyr?

Nå men hvor skal den så sidde...

jeg har en stue med 2 radiatorer under2 lave vindueskarme.

Tænker at fjerne den ene radiator og sætte varmepumpe der i setdet for.

mest fordi så er den lidt af vejen og egentlig også for at slippe af med radiator.

lyder det tosset?

kan disse varmepumpe puste til højre og venstre elelr kun lige ud?

Katmus
jeg overvejer en luft til luft kigger på enten... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tak... lige min tanke..

Tror jeg går efter den "billige" HZ25UKE

Katmus
Bemærk lige at for at der er garanti på det, skal det monteres af en autoriseret montør.
Der er det mit indtryk, at de har forskellige favoritter, så det er ikke sikkert, at  den du mener er billigst, også er billigst når du spørger til samlet pris. Generelt tror jeg, at det er billigst,at den der monterer også er den, som leverer.  

Kurt B. Andersen
Ok.. troede egentlig man kunne selv. :-)

Katmus
Nej det kræver en køle montør, han sikrer den har det rette tryk og mængde køle middel. Der findes dog dgs pumper som har forfyldte rør hvor det er speciel samlinger men tvivler det er en god løsning da usikkerheden og den nu har rette tryk mv er usikker
Det kan man da også hvis man har et KMO certifikat, da man så er trænet i at evakuere og påfylde kølemiddel på en sikker og miljøforsvarlig måde.

Man skal bruge en vakuumpumpe og en flaske ren nitrogen til at klargøre linien med, og man skal have et instrument der kan måle tryk/vakuum for at verificere at installationen holder tæt. 

Elektronikteknikeren
Annonce
Samt en autorisation som KØLEMONTØR  og med erfaring fra 2 stk. Panasonic VP. i drift over 10 år  er det  eneste rigtige monterings sted  ca.20 cm. under loftet hvis både muligheden for varme og køl skal benyttes

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ja det er det nu nok... men jeg har set en monteret ved gulv og jeg har brugt den i en uge.
Fungerer upåklageligt...

Men det er meget simpelt... hvis jeg kommer hjem og siger til konen at der kommer sådan en boks oppe under loftet, så kommer der slet ikke nogen :-)

Katmus
nej den er faktisk rimelig pæn...
Er Misubishi lige så gode som panasonic?
Synes at kunne huske de 2 mærker som de førende?

Katmus
Mitsubishi er absolut blandt topmodellerne, jeg har selv været med til montering af flere af disse modeller i det firma hvor jeg er ansat. Bl.a. hero modellerne har en cop faktor på 6,3 som er absolut bland de Aller bedste På markedet, dvs. 1 kW strøm ind og i runde talt 6,3 kw varme ud, hvor en alm el radiator har en cop værdi på 1.... nogle af modellerne har monteret en lille infrarød censor stor registrere varme fra en person og blæseren blæser så ikke direkte ned mod en person.... det kaldes,komforblæsning... lidt genialt faktisk. Og udedelen er stort set lydløs, i min optik så er Mitsubishi hero msz-ln Mercedes modellen inden for varmepumper.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis