plænerens - større mægnde

Hej,

Jeg har købt hus med 2500 kvm have. Der er MANGE mælkebøtter og hørt plænerens er effektiv mod det.
Jeg kan dog kun finde 1 liters dunke til 30kvm (Toxan plænerens). Findes der plænerens med samme effekt under andet navn og i større mængder?

Jeg er klar over, at nogle nok ikke synes om plænerens og lignende - og det er fair nok.
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For nogle år siden blev det forbudt for private, at købe koncentreret plænerens.
Så derfor kan der nu kun købes færdigblandet.

Vi prøver igen, i morgen --
Uden at forholde mig til ukrudtsmidler i haver eller forbud kan du i Tyskland købe Compo til opblanding som til nogenlunde samme formål som Toxan- Her et link til et tilfældigt tysk byggemarked: https://www.obi.de/unkraut-im-rasen/compo-unkrautvernichter-perfekt-fuer-rasenunkraut-200-ml/p/4789020

For en god ordens skyld skal du bemærke at det ikke tilladt at købe ukrudtsmidler i Tyskland og tage med hjem til DK. Hvis du gør det alligevel så lad være med at blande for koncentreret op for så har du hverken ukrudt eller græs.

Er det ikke meget egoitisk at sætte andres rene drikkevand i fremtiden overstyr bare for at have en flot græsplæne .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Du kan også ringe til en gartner og betale dem for at få det sprøjte plænen med herpatox.

alternativt så køb et mælkebøttejern - det er ganske effektivt.

/K

Tak for svar til alle,

#speddy
Jeg har netop installeret en robot. Mælkebøtte bladene kravler fladt hen ad jorden, så robotten når dem ikke. Så umiddelbart tvivler jeg det har en effekt, desværre.
Håber dog du har ret - kunne være fantastisk. 
Det er ikke mælkebøttens blade du skal være urolig for. Det er blomsterne som kommer i maj og april. De slitter som bekendt i en frøskærm med flere hundrede frø fra hver. Hvis man undgår dem, så er man næsten fri for mælkebøtter efter 2-3 år.
Når du har robot vil den tage de langt de fleste blomster inden de bliver til frø. Så vil jeg anbefale at tage de enkelte der alligevel overlever med et mælkebøtte jern. Gå en ugentlig tur i solskin i Maj og April måned. Så kan man se blomsterne.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har 700kvm som var sat vildt til med mælkebøtter. Jeg brugte sådan et her, det virkede fint.
Mælkebøttejern
1 år tog da pænt med tid, 2 år ikke nær så meget og nu bruger jeg måske 10min om ugen i sæsonen på lige at gå en tur i haven og fjerne dem der er.

Bare kald mig BBB 
Lige et billede af min "rekord" 40 cm mælkebøtterod:-)

Bare kald mig BBB 
Ja, ha' mælkebøttejernet med på dagens haverunde. Det er ligefrem før det er sjovt!
vi har måske 20-30 stk hvert år. Desværre kan det give ret så store huller. Tag næste haverunde med en spand jord i hånden og fyld hullerne ud.

Når lysten driver værket
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis