Gulvslibning af plankegulv hvad skal jeg bruge?

Hej lds. Jeg har et gammelt plankegulv som ikke er behandlet. Men brædderne er en lille smule ujævne mellem hinanden. Det skal have en omgang så gamle slidmærker ved dørkamme osv forsvinder så meget som muligt.
Hvilken maskine vil i anbefale jeg lejer til sådan et gulv? Vil jeg kunne nøjes med en god excentersliber?
Hej lds. Jeg har et gammelt plankegulv som ikke er... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Pacman

Jeg vil anbefale at du lejer en båndmaskine og kantsliber. At slibe gulv er faktisk ikke særligt svært, det handler bare om at gøre det rigtigt. Så længe at du sliber langs med brædderne (først med det skarpeste sandpapir, dernæst med det sløvere - Det samme gælder i kanterne).  Køb dine slibebånd og slibeskiver et sted som Tiptop eller lign. De sælger materialer til professionelle gulvslibere.

Hvis du er i tvivl, kan du bare sende mig en mail - eller ringe, så vi kan finde en løsning til dig.
Der står også en masse uddybende forklaringer om gulvbehandlinger hvis informationen kan gavne dig.

[Admin: Reklamelink fjernet] 
Jeg har bemærket at Junior-gulvafsliber fokuserer på maskineriet. Min erfaring er at fokuserer på materialet, og derefter på maskineriet er løser opgaven.

... men jeg er jo bare en gammel nisse med et helt livs erfaring med træ, og det betyder tilsyneladende intet mod de nye vidunder midler helt uden evidens.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu går det nok ikke så galt her, det er en 1 1/2 år gammel tråd så mon ikke det gulv er blevet slebet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også