Hjælp til varmekilde

Vi har netop købt et hus fra '66, som har haft den samme ejer siden det blev bygget, og der er ikke lavet nogen opdateringer i huset.
Derfor er vi nu også de heldige ejer af et oliefyr fra 86. Det første vi vil gøre, når vi overtager huset er at skifte varmekilden.
Huset er placeret i en del af Hvidovre, hvor det kun er muligt med naturgas, og derfor overvejer vi meget kraftigt en luft til vand varmepumpe.
Men da vi har et begrænset budget til renovering (ca 500.000kr i første omgang, og så vil vi renovere løbende, da vi har planer om at bo der i mange år), kan vi ikke nødvendigvis lave alle de isoleringstiltag, som en luft til vand varmepumpe ville kræve.

Blandt andet kan jeg læse mig til, at det er en fordel at lægge gulvvarme med en luft til vand varmepumpe, men da detteville sluge en stor del af budgettet (udgravning, mere isolering osv), er spørgsmålet, om det overhovedet kan lade sig gøre med varmepumpe, hvis vi ikke lægger gulvvarme?
Vi har tænkt os at lave en del af renoveringen selv (vi har renoveret en hel lejlighed), men lige den del med gulvvarme og udgravning synes vi lyder som et virkelig stort projekt med to små børn (under 4 år) og fuldtidsarbejde.
Hvad siger I? Bør vi droppe tanken om varmepumpen og gå med naturgas eller er der nogen, der har erfaringer med lignende projekter?
Vi har netop købt et hus fra '66, som har haft den... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når (hvis) vi en dag får fusionsenergi er der ingen grund til at mundhugges længere.   
hej Lullubel86
jeg er pensioneret tømmermester/arkitekt og vil gerne foreslå en alternativ løsning.
TILLYKKE som husejer...….syntes det lyder som en kæmpe opgave I skal i gang med.
Der findes produkter hvor det er muligt at opbygge/ombygge på ekst. underlag (ekst. gulve),
hvis huset er f.eks. omkring 100 m2, vil jeg tro det kan gøres for 100.000 incl. nye klikgulve/fliser.
Der er lidt svært at beskrive min forslag; men I er velkommen til at kontakte mig på nedenstående nr.
dan49      42315739

dan-49 skrev den 18-08-2020 09:36:07

hej Lullubel86
jeg er pensioneret tømmermester/arkitekt og vil gerne foreslå en alternativ løsning.
TILLYKKE som husejer...….syntes det lyder som en kæmpe opgave I skal i gang med.
Der findes produkter hvor det er muligt at opbygge/ombygge på ekst. underlag (ekst. gulve),
hvis huset er f.eks. omkring 100 m2, vil jeg tro det kan gøres for 100.000 incl. nye klikgulve/fliser.
Der er lidt svært at beskrive min forslag; men I er velkommen til at kontakte mig på nedenstående nr.
dan49      42315739

får du solgt noget i dit firma, med alle de “forslag” du kommer med i alle dine indlæg der handler om gulvvarme? 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis