Hvor skal den brune ledning hen?

Når det ser sådan ud inden man kan nå at tage billede (den brune sidder ikke i nogen steder oppe) .... kan det passe at den bare hænger løst derinde 🤔den kommer op nede fra stikkontakten nedenunder hvor den sidder fast ude til venstre i stikkontakten  🤔

Scholes
Når det ser sådan ud inden man kan nå at tage... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er kun plads til en ledning i hver hul i klemmerne. Det ser ud til, at der kun er et hul ledigt, så prøv om ikke det hjælper at stikke ledningen i hullet ved siden af den sorte til højre. Prøv om du kan se en stump blankt kobber i det ledige hul ved siden af den sorte. Hvis det er en korrespondanceafbryder, kan fasen godt sidde i en anden klemme end den med rød udløser.

fase
Som nævnt tidligere er der lidt gætteri blandet ind i det, når man ikke er der in situ og kan måle og teste. Men der jo kun 2 muligheder, så prøv dig frem. Det værste der kan ske, at der springer en sikring. Jeg synes selvfølgelig, at mit bud er det rigtige😊

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Undskyld at jeg siger det, men hvis ledningen kommer fra stikkontakten neden under (altså at den ledning skal føde stikket med strøm) så kan den kun sidde i en fase.
Med andre ord så tager du en polsøger og finder fasen i din afbryder, det tager max 10 sek at finde den.
Alle de mærkelige forklaringer på farvevalg er ligegyldige, for strømmen løber ligegodt i gennem alle farver.
Så mål, og du vil finde  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik: Hvis du insisterer på at kalde mine farver mærkelige, holder jeg op med at spille “Arnold Layne” i mit oldrock-band.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Dan H skrev den 05-08-2020 14:55:59

PinkHenrik: Hvis du insisterer på at kalde mine farver mærkelige, holder jeg op med at spille “Arnold Layne” i mit oldrock-band.

Ha ha... det kan vi ikke ha'
Udbredelsen af Pink Floyd er overordentlig vigtig    
ROCK ON  


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Uanset hvordan ledningen forbindes i afbryderen, springer det ingen sikring. Der er ingen spænding på ledningen. Det kommer der først, når den bliver forbundet til en spændingsførende ledning. Der er kun plads til en ledning i hvert hul, så indtil det modsatte er bevist, holder jeg på at ledningen skal i hullet ved siden af den sorte.

fase
Spændende - jeg tror, at afbryderen ikke bruges til korrespondance, at den brune/hvide er fast fase, og den sorte er mellemledning til lampested, og at man tidligere har voldet den løse brune ned til den brune eller hvide. Remains to be seen.

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"
Nå... jeg har sat den løse brune ned i det tomme hul ved siden af sort... resultat. Lys virker, stikkontakt virker... HVIS lyset er tændt 😂 🤔

Scholes
Godt, så har vi fundet ud af, hvor den faste fase er tilsluttet, Du tager nu en af ledningerne i den den røde klemme ud, samler den med den løse brune og et stykke ledning i en samlemuffe. Du har nu en løs ende, som du stikker ned i det ledige hul i den røde klemme. Så skulle det virke. Hullerne i klemmerne er ikke beregnede til mere end en ledning og ikke to ledninger knoklet i samme hul.

fase
Altså samler de to brune til en og stikker den i den brune til venstre?

Scholes
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis