Svamp I tag? Eller skal jeg bare tage det roligt?

Hejsa

Jeg har lige hevet loftet ned i en tilbygning, og faldt over misfarvninger på undersiden af taget.. (Det er et fladt tag, fra 1975, beklædt med tagpap)

Skal jeg stoppe renoveringen og kontakte forsikring? Eller er det bare normalt forekommende?


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen gode bud?
Jeg taler med forsikring i morgen.. men ville gerne være klædt bedre på til det, end jeg er🙂
Det virker, på mig, som om ventilationen over gammel vindpap har været for lille. (1-2cm Max!, andre steder slet intet)
desuden går ventilationsspalte blot op i det gamle udhæng (tilbygning er opført senere end selve huset) uden jeg kan se, der er ventilationsspalter hér..

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Hvad bygger du det på?  Ville det så ikke mere være i plamager/skjolder?
Jeg mistænker nu nærmere indefra kommende fugt, der kondenserer på undersiden og ikke bliver bortventileret.

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

jeg støtter op tjek dit tag for utætheder. havde det været manglende ventilation havde problemet være mere over det hele.
forsikringen kan ikke altid bruges, hvis nu taget ikke er vedligeholdt
Spændende..
Taget har nyt pap på, lagt inden for de sidste 5 år.. Det kan selvfølgelig være en gammel skade, fra før min tid..

Jeg afventer forsikringen, og antager at der må en fagmand ud og besigtige 🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Annonce
Prøv at se om du kan lure, om der ikke ligger et gammelt lag pap under det nye. De har garanteret bare knaldet et lag mere på. Især ved kanter, sammenføjninger, hvor svejsninger springer og ovenlys eller opbuk ved anlæg på anden bygning.

 

Det nye ligger ovenpå det gamle 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis