Hjælp til at åbne lås.

Hej til Jer.
Fruen har en cykel med sådan en lås her
Forleden måtte jeg hente den og fruen fordi låsen ikke kunne låses op. Er der nogle fif til at åbne sådan en eller er det bare en skruetrækker banket ind i låsen og dreje?
På forhånd tak.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at give låsen noget rustløsner, så kan du måske få den til at fungere igen.
Sidste udvej er vinkelsliberen  

Vi prøver igen, i morgen --
Kan nøglen komme ind? Kan den drejes?
Den kan komme ind men ikke drejes.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Har du forsøgt at banke på låsekassen, samtidig med du forsøger at dreje nøglen, prøv også at bevæg låsestangen.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
je_ns skrev den 31-07-2020 13:31:50

Har du forsøgt at banke på låsekassen, samtidig med du forsøger at dreje nøglen, prøv også at bevæg låsestangen.

 Nej det har jeg ikke prøvet. Det får et skud. Har prøvet at bevæge låsestangen, uden held.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej
Jeg har engang stået med lign problem, da min søn havde mistet sin eneste cykelnøgle. Det er korrekt at man kan banke en stor bred Skruetrækker med flad kærv ind og så kan man brække indmaden i låsen fra hinanden. Det tager lidt tid men det er ikke nødvendig at skære låsen op. 
Hej og tak for alle svar. nej det virkede heller ikke med at slå på låsen samtidig med at dreje nøglen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har før løst det med en mukkert og en mejsel på låsestangen
Mikkel

Du kan løsne den låste stang, ved at holde en klods på siden af låsen og slå ind på modsatte side af hjulet, så man banker enden af stangen et par millimeter ind. Så går den løs.

 

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis