Lav vand flow (2L / min) gennemstrømnings vandvarmer

Hej,
Har netop monteret en gennemstrømningsvandvarmer (MetroMini 11).
Mit problem er, at der ikke kommer særligt meget vand igennem den (tester pt. med slukket for strømmen).
Der er massere af tryk på og flow indtil lige før vandvarmeren, men efter vandvarmeren risler det lige så stille ud (har målt til 2 liter pr. min).

i følge manualen (side 6) sidder der et lille filter i indgangen, jeg ved ikke, om det kan være blevet semi stoppet af pakningsgarn eller andet, som har sneget sig med i samlingsprocessen. Det er mit bedste bud.

Men før jeg skiller ad, vil jeg høre, om der er andre som har gode tip, er der nogle indstillinger eller lign som skal laves på varmeren?

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ret sikkert filteret i tilgangen til vandvarmeren der er stoppet, så du må lige have det skilt ad igen. Huskede du at gennemskylle inden du tilsluttede?

Søren O
Søren O skrev den 17-07-2020 22:36:51

Det er ret sikkert filteret i tilgangen til vandvarmeren der er stoppet, så du må lige have det skilt ad igen. Huskede du at gennemskylle inden du tilsluttede?

 Hej, jeg tjekker filtret, tak!
Yes jeg huskede at få alt luft ud og fyldt den med vand inden tilkobling til strøm, hvis det er det du mener? :)

S. Fabrin skrev den 17-07-2020 22:42:16

Du bør som det første undersøge om tilgangsfiltret er mere eller mindre stoppet. Er det din ærlige mening at bruge lynkobling og plastslange som tilslutning?

Tak, jeg tjekker filtret.


Ja jeg havde tænkt at bruge sådan en pex slange og pex fitting, det var den gamle vandtank nemlig. Men er det en dårlig idé? 

Det er ikke PEX røret i venstre side, jeg mener, men lynkoblingen og den grønne slange i højre side. Hvis en af dem sprænges, giver det en ordendtlig vandskade. Det bør laves med rør, PEX eller andet.

fase
Annonce
S. Fabrin skrev den 17-07-2020 23:32:24

Det er ikke PEX røret i venstre side, jeg mener, men lynkoblingen og den grønne slange i højre side. Hvis en af dem sprænges, giver det en ordendtlig vandskade. Det bør laves med rør, PEX eller andet.

 Ah klart, den havde jeg helt glemt var på billedet :). Nej nej, bare rolig, jeg har isoleret pex til det varmevand ud :).

Haveslangen + kobling var bare for at lave en lyn hurtig test af flow og opvarming efter opsætning af vandtilførsel. Det var jo ikke til at vide ud fra billedet, så godt du spørger, det andet kunne have været katastrofalt! :D
Update: der sad massere af snask i det lille filter på indgangen til vandvarmeren. Det virkede som om det var rust fra rørerene.

Jeg er lidt bekymret for om det kommer til at opstå ofte, så jeg skal skille rør ad for at rense filtret.
Kan man få en slags for filter, der let kan tages af og renses?
Jeg har et som jeg bruger i haven, dog er det ikke lige frem af en kvalitet, som jeg ville montere på min vandforforsyning, men et filter af lignende princip, men lavet til at sidde på forsyningen, findes måske?

Du behøver ikke skille rørene ad for at rense filtret. Som vist på billedet kan den nederste del af filtret skrues af, så du kan rense filtret. Den operation tager mindre end et kvarter. Hvis billedet viser filtret fra haven, så er her et link til et Vandfilter . Det regenereres på samme måde.


fase
Jeg har sådan et vandfilter på, som der linkes til, det virker rigtig godt, og så har jeg købt en del ekstra filtre, så man ikke risikerer de udgår eller noget.  Det tager det værste snask når vandværk renser rør og skyller, og det ender i din ende.
Da en gennemstrømsvand varmer meget hurtigt kalker til , så skal den tit afkalkes , så kan du rense filteret samtidig..............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis