Lav vand flow (2L / min) gennemstrømnings vandvarmer

Hej,
Har netop monteret en gennemstrømningsvandvarmer (MetroMini 11).
Mit problem er, at der ikke kommer særligt meget vand igennem den (tester pt. med slukket for strømmen).
Der er massere af tryk på og flow indtil lige før vandvarmeren, men efter vandvarmeren risler det lige så stille ud (har målt til 2 liter pr. min).

i følge manualen (side 6) sidder der et lille filter i indgangen, jeg ved ikke, om det kan være blevet semi stoppet af pakningsgarn eller andet, som har sneget sig med i samlingsprocessen. Det er mit bedste bud.

Men før jeg skiller ad, vil jeg høre, om der er andre som har gode tip, er der nogle indstillinger eller lign som skal laves på varmeren?

Hej, Har netop monteret en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror nu ikke at der kommer ret meget "skidt" i dit filter, når først vandvarmeren "kører", men hvis du "roder" med din vandinstalkation jævnligt, så kan det give problemer.
Jeg ville nok blot vælge en billig "snavssamler" med et simpelt rustfrit trådnet - det vil opfylde dit behov. Pris ca. kr 50,-

Søren O
Søren O skrev den 19-07-2020 11:12:29

Jeg tror nu ikke at der kommer ret meget "skidt" i dit filter, når først vandvarmeren "kører", men hvis du "roder" med din vandinstalkation jævnligt, så kan det give problemer.
Jeg ville nok blot vælge en billig "snavssamler" med et simpelt rustfrit trådnet - det vil opfylde dit behov. Pris ca. kr 50,-

 Hej Søren, jeg kan ikke finde en sådan billig snavssamler, kan du evt. linke til en?


Edit: Ah det hedder rent faktisk en snavssamler :D.
er det sådan en her du mener?
https://www.vvs-shoppen.dk/diverse-970/snavssamler-34-messing/?gclid=Cj0KCQjw3s_4BRDPARIsAJsyoLNZ0hdnasFmVox4Jo6njpvtV5aEgTn3yhIplFfcXBvecE5IJUoePtAaAjFYEALw_wcB
S. Fabrin skrev den 19-07-2020 10:22:21

Du behøver ikke skille rørene ad for at rense filtret. Som vist på billedet kan den nederste del af filtret skrues af, så du kan rense filtret. Den operation tager mindre end et kvarter. Hvis billedet viser filtret fra haven, så er her et link til et Vandfilter . Det regenereres på samme måde.

 Hej,

Ja billedet viser filtret fra haven. Det er nemlig super nemt at gøre rent, så noget lignende til huset ville være fedt.
Måske det du linker til der, er løsningen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis