Mit gulvvarme er lavet som én lang streng lige nu og det styres kun af en enkelt føler midt i huset, af fjv anlægget. Det er jeg alt ved at lave om, så der bliver lavet ny gulvvarme når jeg renoverer de enkelte rum og det hele bliver sat på en rigtig fordeler.
Her er en tegning af hvordan det er sat sammen lige nu. De andre værelser har jeg ikke tegnet med, da det som sagt kommer på en rigtig fordeler med styring.
Som det kan ses, har jeg en ekstra pumpe i stuen. Der er ingen styring på i stuen, kun et par haner man kan skrue op og ned på.
Mit spørgsmål er, hvis jeg fjerner den pumpe og erstatter den af et fast rør, vil der så stadig komme varme rundt i stuen? Der er som sagt et par haner til stuen man kan skrue på og så er der den hane som jeg har på billedet. Hvis man lukker lidt for den, burde vandet så ikke bare rende gennem stuen og så stadig varme?
Stuen bliver det sidste sted der skal renoveres, så selve anlægget kommer til at blive siddende indtil videre, men ville gerne have pumpen væk
Her er lige et billede af det der sidder i stuen.
Mit gulvvarme er lavet som én lang streng lige nu...
Vis hele indlægget