Problemer med entreprenør

Hej alle,

Hvordan kommer jeg videre?

En entreprenør lavede bl.a. tag for mig på 70m2 teglbeton. Han har lavet med 6 graders hældning, hvorefter jeg finder ud af det som værende problem gennem et tagtjek.

Han flipper ud med truende adfærd og laver det om til tagpap.

Så har han ikke smeltet det rigtigt. Ny tagtjek røbede det.

Så fixer han det. Ny tagtjek. Igen smeltet forkert. Rette op på det vil kræve fjernelse og genlægning af ny tagpap.

Kan jeg tillade mig at smide ham ud og fortsætte med en anden? Samt opkræve restancen fra ham? 
Hej alle, Hvordan kommer jeg videre? En... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja den vil jeg have lagt på selv gennem andet firma
Hvad er status lige nu.... Der er lavet spær, og et ubrugelig undertag...

Men er der lagt nogle plader til tagpappet?
Hvor mange kvm drejer det sig om?.. 

Du får ikke lagt meget tag for 16000 kr med tagpap incl pladerne under, blik i kanter, ventilation osv.... 

MVH Njord
Hvis du vælger et andet firma, så kommer du til at betale både tagpap og arbejdsløn.
Omvendt så er du måske i hans øjne blevet så " træls en kunde " at han ikke kan lave det godt nok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Han fik lagt pladerne, base pap og overpap. Base og overpap er smeltet forkert og skal laves om.

Jeg er ikke en træls kunde, da han selv erkender fejlen. Jeg kan hive tagpappen op, da mange steder er løse. Han kan smelte samlingerne men midten af pappene er også delvis ikke smeltet.

Nu vil han ikke lave medmindre jeg betaler ham yderligere 26.000, som han sagde i dag. Det skulle være prisdifferwncen mellem teglbeton og tagpap. Selvom han birde kontraktuelt gå med en dyrere løsning og ændre hældningen. Jeg gik med til den nemme løsning (tagpap) uden ændring i pris, men han vil have pengene hjem for udgifterne vist

Det er ca 70m2
Har du fået en vurdering af en anden tagpap mand? Altså om det der er lagt kan redes, eller det skal helt af?
Og hvad han skal have for henholdsvis en reparation/redning og at fjerne og lægge helt nyt?

En helt ny omgang vil helt sikkert koste væsentligt mere end de 26.000.....

Men måske du kan være heldig der kan repareres på det der er lagt.. og så slutte af med den gamle entreprenør, for som jeg forstår det vil han kun lave mere hvis der falder flere penge.. men det der er lavet, faktisk er afregnet med dig allerede.

MVH Njord
Vi har afregnet. Jeg har holdt på 10.000 som han endnu ikke har fået. Han påstar at jeg skylder ham 36.000 fordi tagpap er dyrere en teglbeton tag. Men han kunne jo bare rette op på hældningen så vi kan fortsætte med teglbeton. Jeg gik med på tagpap da det var en nem vej for ham.

Selv underpap er smeltet forkert. 3 tagdækker har reviewet det. De vil enten skrue det løse 2 lag pap (under og over) fast med skruer hvorefter ligger et nyt lag på, ellers vil de flå det og ligge nyt. Nyt koster 35.000 og at ligge 1 lag med skruer koster 25.000. Hvad vil i vælge?

Nu har han skrevet at tidligere faktura var forkert og vil sende ny, da beløbet var for lavt. Så tror han vil opdigte arbejde for at få flere penge. En rigtig bandit

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis