PEM rør

Jeg har fået nedgravet et 32 mm PEM rør der skal forbinde mit kolonihavehus til en aftapventil (mener den er 1/2"). Jeg forestiller mig det vil give mening at benytte 25 mm rør inde i huset, for at give et højere tryk til vandforsyningen til håndvask i køkken, håndvask på toilet, samt til toiletkummen. Giver det mening, eller er det helt ude i hampen?

Mvh. Jacob

 

Jeg har fået nedgravet et 32 mm PEM rør der skal... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Opsætningen skal helst være så billig som mulig, men selvfølgelig skal det også virke. Som sagt er der ingen varmtvandsbeholder, men jeg giver de næste ejere muligheden for at få installeret det.
Hvad siger I til denne opsætning?:

 

S. Fabrin skrev den 14-07-2020 09:45:40

Flyt det 32mm tilbage til toilettet og sæt et T stykke ind. Sæt et T stykke i ved væggen med håndvasken. Fortsæt videre til køkkenet.

 Det kan jeg sagtens se giver mest mening, men det er desværre ikke muligt, da vandrøret allerede er installeret så det går op i køkkenet. Hvad med det resterende?


 

Hvis du ikke har lyst til at lave det om, laver du det som på din tegning.

fase
S. Fabrin skrev den 14-07-2020 13:00:09

Hvis du ikke har lyst til at lave det om, laver du det som på din tegning.

 Betyder det, at det resterende ser fint ud?


 

Annonce
Jeg ville afslutte 32mm røret i en manifold og fordele ud derfra. Så har du muligheden for at sætte en ventil på, så du kan lukke for vandet.

fase
ev elmand skrev den 14-07-2020 19:39:32

Man kan købe manifold med en ventil for hver tilslutning. LINK 

 Lige denne er så ikke VA-godkendt, - så den er ikke egnet til drikkevand. Men fås givetvis også i en VA-godkendt udgave.

 Lige denne er så ikke VA-godkendt, - så den er ikke egnet til drikkevand. Men fås givetvis også i en VA-godkendt udgave.
Det betyder ikke nødvendigvis, at den ikke kan bruges til drikkevand. Jeg har været udsat for VA godkendte fittings, som ikke passede, men de ikke godkendte passede.

fase
Ah, det virker som en fin løsning Fabrin. Rart med afspæringshaner i hver udgang fra manifolden. Tak for det. Mht. godkendelse til drikkevand, handler det vel mere om hvilke stoffer de potentielt kan udlede, ift. om de passer eller ikke gør, ikke sandt?

 

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis