Dørlås højre bagdør defekt på VW POLO 9N, årg. 2003

Centrallås har gennem længere tid kun lejlighedsvis virket på højre bagdør. For et par dage siden kunne låsen i døren ikke åbnes af centrallås og forblev lukket, hvilket er uheldigt, idet jeg af og til kører med to små børn på bagsædet. Centrallåsen virker uden problemer på øvrige døre.
Inden jeg selv begynder at aftage dørbeklædning m.v. vil jeg lige høre, om det er selve centrallåsen i døren, der skal udskiftes. En ny lås har en pris på omkring kr. 300.
På forhånd tak for hjælpen.
M.v.h.
Jørgen 

Jørgen
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Check lige ledningerne til døren først. De kan knække og momentant røre h8nande . De ligger i en gummislange fra dør forkant til b-stolpe.

 

Ny komplet låsekasse til Polo 9 N får du IKKE for 300 Kr. Den koster nok nærmere ca. 1200 til 1500 Kr. Hvis du selv kan skifte den MEN det er ikke bare lige
Nok 1 til 2 timers arbejde for en øvet gds mand fordi bl.a.ruden skal løsnes fra hejset og udvendigt håndtag skal afmonteres !
Invendig dørbeklædning skal selvfølgelig også afmonteres

"AUTOELEKTRIKEREN"
Polobjørn. ved du hvad problemet er? jeg har osse en polo 9N fra 2003. her er det højre fordør som ind imellem ikke låser op når de andre gør det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvis der IKKE er knækkede ledninger mellem dør og dørstolpe skal du nok regne med at det koster en ny låsekasse komplet
Det er en kendt fejl på VW bilerne som skyldes at nogle små kontakter inde i låsemodulet svigter
Kan godt guide dig i hvordan det gøres men prøv at søge på youtube der ligger flere film om det 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Når du kontrollerer for knækkede ledninger skal du trække lidt i dem fordi somme tider er isoleringen ok men kobberet er knækket inden i 

"AUTOELEKTRIKEREN"
Så lige to video om emnet. En hvor han måtte bryde inderbeklædningen  og bore extra hul for at komme ind så han kunne åbne døren. En anden hvor selve modulet blev skilt ad og kontakter renset. Har du erfaring med at reparere selve modulet? Super med et hint til you tube hvorfor havde jeg ikke tænkt på det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Har ikke prøvet at reparere og ved heller ikke hvorfrra man kan skaffe microswichene men gør noget ved din dør IMENS du stsdig kan få den åbnet

"AUTOELEKTRIKEREN"
Ved ikke ?måske brugte dele ?
Undrer mig lidt over at der står "polo 9N FSI"
Mener at det er en nyere model
Sikrest er det at aflæse VW nr. på den gamle del da der er rigtig mange modeller

"AUTOELEKTRIKEREN"
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis