Underlag til terrassedør

Hej,

Vi har længe gået og snakket om at det der vindue der ville være smartere som terrassedør, og nu har min bror omsider fået overbevist mig om at "det kan vi da sagtens klare".

Nåmen, vi har fået skåret hul i inder og ydermur og banket mursten af. Efter lidt kiggen videoer på nettet er jeg nået frem til at vi skal have klodset døren ordenligt op, og så lave en skrå betonkant så vandet kan løbe af.

Men er lidt i tvivl om hvordan vi når dertil. Vi har banket sten af ned til fundamentet hvor der ligger noget tagpap (hedder det vist), der har fået lidt huller i vores forsøg på at få mørtel af. Vi har en anden terrassedør hvor de tilsyneladende bare har klodset den op ovenpå tagpappet og lagt lidt flamigo ind (det var ud til udestuen).

Hvordan ville I gribe den an?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have hugget lidt mere beton af udvendigt, så der kan laves en skrå kant fra døren og ud. Dernæst lægger du et stykke murpap på det beskadigede stykke, så der ikke trænger vand op i bundstykket af døren. døren klodses op så bundstykkets underside flugter med overkant gulv. Gør døren fast i muren, kom værk i fugerne og fug fugerne. Forneden laves den skrå kant med cement og sand 1:4. Vandnæsen i dørtrinnet skal være fri af fugningen, så evt. vand ikke løber ind under dørtrinnet.

fase
Hej Fabrin,

Tak for svar. Nu har jeg sat pladerne på for natten, så jeg kan ikke lige måle efter, men jeg tror at jeg kan lave et tilstrækkeligt fald når bundstykket kommer op i højde med gulvet (ellers har brormand en vinkelsliber han praler med kan plane cement). Er der et anbefalet minimums fald på sådan en skrå kant?
Lav faldet på kanten 30 til 45°. Du skal vel have pudset kanten, så det ser ordentligt ud. Når du skærer kanten med en vinkelsliber il du kunne se stenene i betonen. Så derfor kanten af med hammer og mejsel så pudslaget har en ujævn flade at binde på.

fase
Jeg må ta' hatten af for dit øjemål, jeg skal ihvertfald have mindst en halv centimeter af.  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis