Støttemur i fundablokke, hvilken bredde?

Hej.

Jeg har et hus hvor der er en støttemur foran terassen og ved indgangspartiet. Det nuværende er muret og vandskuret. Men holder ikke da det er revnet nogle steder.
Min plan er at fjerne det murede. Bore stålstænger ned i fundamentet og epoxy klæbe eller støbe disse fast. Selve støttemur en laves i fundablokke, m stål osv og støbes fylde af een gang.

Støttemur en er vel 1,2 meter høj... Så hvor bred en blok skal det være? 

MVH Njord
Hej. Jeg har et hus hvor der er en støttemur... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

MVH Njord
revne under mørtel, 10 cm dyb.
Til højre ses reperations fugen i en anden mørtel type. Og den er repareret efter regnen er sket da den rep fugen lukker af udvendigt... 

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Den, der laver tilstandsrapporten, må ikke lave destruktive undersøgelser. Derfor kan den, der har lavet rapporten, ikke undersøge, om der er lavet reparationer. Tilstandsrapporten støtter sig til dels på de oplysninger, som sælger har givet. Hvis sælger har opgivet forkerte oplysninger, er det sælger, du skal have fat i. Sælger har tegnet en ejerskifteforsikring for at fraskrive sig ansvar for skjulte fejl og mangler. Så du kan blive nødt til at kunne bevise, at sælger har optrådt svigagtigt.
Efter at jeg har skrevet mit indlæg ser jeg dine billeder af søjlen. I søjlen er der vist et I eller H jern, som må betragtes som det bærende element. Om murstenene er med i det bærende, kan jeg ikke afgøre, men jeg tror det mest drejer sig om en kosmetisk foranstaltning. Det ser for øvrigt godt ud.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også