Hjælp!!! Bore hul ca 5 mm " i småsten " strand sten"

Jeg søger hjælp har snart prøvet alt 🙈 vil så gerne kunne bore et hul på 5mm i sten jeg har fundet v/ stranden .

Jeg søger hjælp har snart prøvet alt 🙈 vil så... Vis hele indlægget
37 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja men problemet var at jeg ikke kunne trykke på ikonet igen for flere billeder 🙈🙈🤣😂 det hele er lidt en øv dag ... Jo det er flint sten ... Det er dem der ligger v stranden 🙈 hvad / hvor finder man små sten der ikke er flint 🤣🙈 venter spændt 🥰
Hvor  små sten snakker vi om? Jeg vil da tro at flertallet af strandsten er granit af en eller anden slags. De tre sten i din start ligner for mig ikke flint, men er noget uskarpe. Jeg tog en 3cm granitsten ude i haven og borede et hul igennem på 30sek. Med min Bosch miniborehammer med sdsquik-bor og slag. Problemet er at der slår en skalle af til sidst når boret går igennem. Men det må da kunne løses.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Jeg har også en lille Bosch borhammer, 1600 omdrejninger  og Ja den slår en skal af eller flækker helt 🙈 de skal være på str. Med en håndfuld eller en knytte hånd 🙄 puha synes de flækker 
kovas skrev den 22-06-2020 16:56:31Hvor  små sten snakker vi om? Jeg vil da tro at flertallet af strandsten er granit af en eller anden slags. De tre sten i din start ligner for mig ikke flint, men er noget uskarpe. Jeg tog en 3cm granitsten ude i haven og borede et hul igennem på 30sek. Med min Bosch miniborehammer med sdsquik-bor og slag. Problemet er at der slår en skalle af til sidst når boret går igennem. Men det må da kunne løses

 

Hvad skal de/ det bruges til. Skal de være lisså fine på undersiden som på oversiden? den blå sten er/ligner flint de andre ligner noget andet. Men de fleste sten her er jo oppe fra Norge Sverige, kommet med isen. Flinten høre kalklagene til her i Danmark. På Godtland feks findes der ikke flint medmindre det er importeret.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Hvis man bore et lille stykke ind med et lidt større bor først. derefter bore man med et mindre bor fra den anden side så man rammer det første så bliver det sådan her.  Billede 2
Billede 1

Boremaskine + opspænding.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det ser fint ud  det skal prøves 👍😊 fin opsætning... og dette er lavet m slag  ?
Prøvede også køre fra begge sider men med et lille bor først også et stort den flækkede helt over 🙈 hvad har du brugt til afmærkning så du rammer samme hul 🙈 men tusind tusind tak håber jeg også kan 
Ja med slag men ikke for hurtigt. Min maskine har trinløs hastighed jo hurtigere du køre jo flere slag. Det store hul først ellers kommer det store til at kile i det lille. Den her afmærkede jeg på øjemål med et par ledestreger rundt om.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ja jeg må igang 👍 i morgen på arbejde skal mig og min leder prøve 🙈🤣🙏😂 skal nok blive sjovt ... nej pyt om der er en lille skal af det kan jeg bare vende ned af ...  tusind tak for det andet magter jeg ikke .. altså uden slag det ta'r 3 dage om et lille hul 🤣😂 skal nok skrive hvordan dagen i morgen går 
Uha ...  skulle lige prøve inden sengetid 🙈 jeg hørte ikke rigtig efter 🙈  prøvede m et lille bor på lav hastighed m slag uden at trykke og da den havde fat ... kørte jeg men stadig på lav hastighed 😪😪😪 knæk knæk og hold nu op en tåldmodighed man skal ha' føj da .. Tror jeg skal ha et diamant bor til borhammer.. mine sten er nok for lille og tynde ... håber på beder held i morgen 🤣😂 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis