Hvordan forbinder jeg ny lampe til den her?

Hej med jer,

Jeg er meget utrænet i lampeopsætning, og er derfor slet ikke dus med hvordan jeg skal forbinde min nye loftslampe med den sorte boks som sidder i loftet. Desværre kiggede jeg ikke efter hvordan den gamle (som var monteret af husets tidligere ejer) var forbundet da jeg tog den ned :( Jeg har isat kablerne fra den nye lampe som I kan se på billedet, men der er ikke skyggen af lys så det er nok ikke sådan det skal gøres.
Jeg kan selvfølgelig bare forsøge at stoppe blå og brun fra den nye lampe ind sammen med en af hver fra loftsudtaget og måle løs med en testskruetrækker hist og her, men mit håb er at nogen her kender den sorte boks, og ved hvordan man skal forbinde en lampe til den, så der er så lidt arbejde som muligt med det = mindre chance for at jeg glemmer at slå sikringen fra, og får et rap over nallerne... jeg ved fra for mange år siden hvor jeg monterede strømforsyninger i computere i lange baner en nat, hvordan stress, for meget selvtillid og træthed kan få en til at glemme meget elemæntere ting.

Håber nogen kan hjælpe - på forhånd tak!

Ostekurt

Hej med jer, Jeg er meget utrænet i... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der er vel ikke så meget der skal overvejes. Det tager ganske få minutter, samt meget billigt, at lave det rigtigt.

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Uden at jeg lige har genlæst hele tråden, så tror jeg ( ses igennem det lille hul )  der sidder et lampeudtag over denne firkantede plastplade med de sorte terminaler. Start med at skrue den ned og se så om ikke det næsten er løst.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik,

Lige præcis, så nu har jeg til at starte med sat en samlemuffe op direkte mellem udtaget og enden af lampens ledning - midlertidigt - og der blev lys! Jeg skal så enten have hevet den sorte boks af eller købe en roset (plus selvf. hive den nuværende plastplade ned først), samt korte ledningen af, og endelig sætte en liste henover samme så det bliver lidt pænere. Som det er nu er der nemlig ikke så god plads bag den nuværende roset/dæksel til både samlemuffe og sort dims (der jo alligevel ikke længere tjener nogen funktion).
Annonce
Jamen, jamen pladen med den sorte dims og evt. den nuværende plastplade skal fjernes helt og erstattes med en roset. I rosetten er der klemmer til at montere dine ledninger i. I hullet med den store skrue sætter du ledningen fra installationen og i hullet med den lille skrue sætter du ledningen fra lampen. 

fase
Tak S Fabrin, det var så også hvad jeg prøvede at formulere.
Jeg forstår ikke hvad der holder dig til de museskridt du tager i denne sag. Et skridt frem og 2 tilbage.
I stedet for samlemuffer og endnu en forhindring, så ned med pladen og sæt ledninger direkte i det udtag som jeg tror gemmer sig bagved.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis