klatreplanter der kræver begrænset sol

Hej

Jeg skal male en stor carport ind til min nabo og vil efterfølgende montere noget rionet og så plante nogle planter som kan kravle op af det. Problemet er at væggen er nordvendt og klatreplanterne får derfor begrænset sollys. Hvad kan I anbefale som vi kan plante?

24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Allerførst - er din nabo indforstået med planen ?

Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"
Sølvregn (også kendt som arkitektens trøst) vil være en mulighed, efeu en anden. Vær opmærksom på at begge planter vokser og breder sig ret voldsomt, så der er et arbejde med at holde det i ave, når først det får fat.

Hellere leje end at bo på gaden.
Tak for de gode bud. Jeg tror at det ender med at blive kaprifolie.
Ja  Jonas.  kaprifolige er sagen......

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Vild kaprifolie eller almindelig gedeblad vokser vildt i Danmark og udsender en fantastisk duft om aftenen. Den er også kendt som nattens dronning.

Den er som skabt til Humsepers forhold, og så der den meget let at tages stiklinger fra. De fleste skovejer giver gerne tilladelse til at tage en håndfuld stiklinger, da almindelig gedeblad betragtes som ukrudt og succesraten er over 90%
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nogle der har et bud på om brombær også kunne vokse der?
Måske - men brombær er vist glade for sol og varme, når de skal modne

Murphy´s Lov: Alt der kan gå galt, vil gå galt, på det værst tænkelige tidspunkt.
Finagle´s Lov: Murphy was a F*cking optimist!!
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også