Ændring af kontakt til stikkontakt

Hej, jeg har en installation fra ca. 1974. Der er to kontakter, hvoraf den ene går til lys, denanden bliver ikke brugt. Jeg vil gerne lave en stikkontakt istedet. Kan nogen hjælpe mig med hvordan det skal forbindes, om jeg det overhovedet kan lade sig gøre?Bedste hilsener Søren
Hej, jeg har en installation fra ca. 1974. Der er... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men den passer bare ikke på den stikkontakt han viser og det er der hurdlen opstår Sik (Sikkerhedsstyrelsen) har godkendt at en eksisteren installation  uden jord må udvides med op til 2 stikkontakter uden jord.
Lyhne og En lærling ( i øvrigt velkommen på lds ) prøv at se på hans billede. Det er stænktæt materiel, og vi ved ikke hvorfor det er det. Men dåserne bagved passer jo ikke til Fuga hvis det er der i vil hen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har meget svært ved at se noget på det foto🙂 her har jeg 100% tillid til jer, hvis I siger det er stænktæt,  skal jeg nok holde op med at se efter almindeligt indendørs grej🙂


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Lyhne og En lærling, det drejer sig om en stænktæt stikkontakt, som ikke kan få udskiftet noget som helst. Prøv lige at læse hele indlægget, så vil I se, hvad det handler om.

fase
Den øverste afbryder er tydeligvis en gammel stænktæt plantangent og den forsøgte stikk. er Opus.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hold fast mand.. Jeg havde slet ikke fanget at Søren havde forsøgt sig med at skifte den nederste ud, så billedet viste den gamle, og den nye der forsøgtes monteret..

Godt I er så gode til at kende udstyret.. 🙂
Jeg pakker sammen..hvis dåsen er til plantangent, kunne jeg kun finde en mellemplade der kan gøre det muligt med en Opus74, og de er ikke uden jord..


 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis