Fald mod afløb- badeværelse

Hej ..

Vi har et hus fra 1967, som haret badeværlese på 1 sal med badekar.
Gulvet har et afløb og er belagt med klinker 30x30.
Gulved har en lunke, med et tilbagefald på 1 cm fra afløbet, dvs vandet kan ikke blive ledet til afløbet.
Badeværelset er renoveret på ny i år. 2003.
Vandet forbliver ca midt på gulvet i en stor vandpytte.
Ejerskifteforsikringen er kontaktet og konsulenten har inspiceret.

Han mener at man skal tage udgangs punkt i bygningsreglement fra 1966, og hvis der ikke står noget med korrekt fald så er der intet at komme efter. Skal man kigge på reglement fra 1966 eller 2003?

Hvordan får jeg forberede mig på et modargument til dem.

Er der nogle bygningskonstruktører herinde der kan hjælpe :)

 

MVH
ZP
Hej .. Vi har et hus fra 1967, som haret... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ved du at det er pex-rør? Det blev vidst først opfundet i 70'erne. Tidligere lavede man det enten i galvaniseret eller kobber.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Tror du kan få det problem at:
- det burde have stået i tilstands rapporten, derfor kan man klage over den og principelt få ret...
- men da der ikke er udpræget risiko for skader ved at der står lidt vand midt på gulvet, er der ikke noget for forsikringen at dække, altså ingen penge til dig.

Hvis der er et generelt fald eks. ud mod en dør eller lignende hvor der er risiko for at der sker skader, vil du få dækket noget, men hvis der "kun" er mindre lunker på gulvet, får du sandsynligvis ikke noget, men selvfølgelig skal du prøve. Måske er man jo heldig.

BBB

Bare kald mig BBB 
Som sagt, klag til dem der har lavet tilstandsrapporten, hvis ikke du får held med ejerskifte.
Der er nul selvrisiko.
Ved ejerskifte har du derimod nok 5000kr pr. Skade i selvrisiko.

En mindre lunke ? tale rvi om 1-2-3-4 L vand ? Her kan der snildt stå 20-30-40 L vand midt på gulvet.
Der er tilbage flad på 10 mm fra risten og bagud, og det er meget.

Dem der har lavet tilstandsrapporten, hvad kan de gøre ? udbedre sagen fordi de ikke opdagede den fejlen eller hvordan skal det forståes.

MVH
ZP
Mener man kan få et eller andet beløb i erstatning når man klager afhængig af problemets omfang, men kender ikke lige proceduren. Måske kan ejendomsmægleren hjælpe men du skal jo nok kunne bevise det er omfattet af de tidligere nævnte rteningslinjer i BR.

Bare kald mig BBB 
Annonce
https://www.forbrug.dk/klageinstanser/klagenaevn-for-bygningssagkyndige/

Når du har gjort ALT hvad du kan mht. Ejerskifte og de stadig ikke vil betale. Så:
Skriv til dem der har lavet tilstandsrapporten og forklar at du vil klage til klagenævnet for byggesagkyndige men er blevet bedt om at rette henvendelse til dem for muligvis at afklare situation uden at der behøves en sag.

Men først når ejerskifte har afvist flere gange med ny sagsbehandler! De vil formentlig se afvisningen fra forsikringen. Og lad endelig være med selv at begynde med udbedring!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis