Bruge grænseledning fra anden type robotplæneklipper?

Hej

Jeg har en word landroid og mangler en lille smule grænsekabel. Jeg har fået en lille rest kabel af en bekendt, men det er fra en anden type plæneklipper. Kan jeg koble det på resten af min landroid grænseledning?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det tror jeg ikke der er noget i vejen for. Ledningen fungerer som antenne for et radiosignal som klipperen genkender. Derfor er der iķke så store krav. Jeg ville dog være omhyggelig med at få samlingen lavet ordentligt og få den gjort vandtæt så der iķke senere opstår problemer.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Du kan udmærket bruge ledning fra en anden plæneklipper. Det, det drejer sig om, er at få lavet en vandtæt samling. Det gør du lettest med et stykke krympefleks gerne med lim i. Du kan i princippet bruge hvilken som helst ledning til at forlænge med.

fase
Alle ledninger kan bruges , alt fra gamle telefonledninger til lampeledninger osv , 

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......
Åbner lige en gl. tråd omkring grænse kabel - har fået foræret en Worx robot, men kablet fulgte jo ikke med.
Kan man i princippet bruge enhver ledning og hvor tilsluttes den - forstår det sådan at den er frekvens styret -hvor kommer den fra ? 
Tak for svar 

Vores Worx bruger 3-4 forskellige typer ledning rundt i haven. Der er 1,5 mm2 installationskabel, org. WORX ledning, noget Temu, og noget gammelt 0.75 mm2.
Samlet modstand omkring 15 ohm.
I starten samlet med samlemuffer - nu bliver det afisoleret ca. 2 cm om viklet sammen.
Alt virker til AM radiobølger.
Annonce
Kobber oxiderer når det er i et fugtigt miljø, så bruger du alm blød ledning, vil jeg tro der er begrænset levetid. De ledninger jeg har set til formålet har været fortinnet, så de er beskyttet mod oxidering.

Søren O
Yes, alm. blød kobberkabel - ikke fortinnet - også alm. installationskabel.
Jeg bruger også lidt forskelligt.. jeg harvsmalet med lidt forskelligt, senest har det været et par almindelige muffer, der fik lidt tape omkring, det holder altså ok. Min Worx er så gammel, så jeg døjer mere med læse forbindelser i basen, end sløje samlinger😅

Jeg så dog XL havde afgrænsningskabel overraskende billigt, jeg tror det var i deres seneste avis..
Edit: Her var det

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Super -  og så et dumt spørgsmål - hvordan samles kablet? 
Er det bare bare en lukket ledning i det område den kører - jeg kan ikke rigtig finde noget tilslutning på lade konsol.

Tag evt. et billede af basen🙂
Min tilsluttes bag en lille sort klap på forsiden 

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere