Kogeplade med emfang - dur det ?

Hej alle

Står for at lave køkken hvor vi overveje en induktionsplade med indbygget emfang ... Feks Nikola Tesla modellen
https://youtu.be/qRJnwlwvH2g

Men dur det ? Kan det klare 4 store gryder på et komfur , eller fiser halvdelen videre op i loftet ?

En test fra '18 var ikke for positiv

Glæder mig til jeres input

Martin. 
Hej alle Står for at lave køkken hvor vi overveje... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Uanset om det virker eller ej, så må det være et helvede hvad angår rengøring, da stegning og kogning af tykke væsker sprøjter i alle retninger, og dermed også ned i det aftræk. Det virker lidt som en nødløsning, der kan bruges, hvor aftræk opad ikke en mulighed.

Hellere leje end at bo på gaden.
Nej, det er tværtimod langt nemmere...Man tager blot indsatsen op og putter den i opvaskemaskinen. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at gammeldags emhætter er på vej ud.... Når først prisen på et bordemfang kommer længere ned er der ikke længere nogen grund til at tage et gammeldags sug.
Det forudsætter selvfølgelige at det er med aftræk direkte ud og ikke med aktiv kulfiltre til regenerering... for det er brug og smid væk
Nej. Boras kulfilter løsning renser tæt på 100%. Ulempen er selvfølgelig en løbende udgift til kulfilter.... 
Jeg har ingen aktier i det her, men det virker. Og det virker markant bedre end en alm. emhætte. De, der påstår andet, har ikke haft en selv. Min er Witts Fusion hvor udtrækket ligger i soklen. Det er jo relativt dyrt, men omvendt løber en almindelig emhætte jo også op ift installation og købspris. Så en kæmpe anbefaling herfra. Det virker!

Annonce
Blot til info har jeg heller ingen aktier i det. Jeg er blot fascineret af hvor effektivt det er og hvor dårlige konventionelle emhætter er i forhold til. Tjek evt denne demo

https://m.youtube.com/watch?v=2OoqQHAcpSQ
Hejsa

Her et års tid efter,  er der så nogen af jer der har gjort yderligere erfaringer?
Martin-dk, hvad endte du med?

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg har en Siemens model - nyeste, til ca 30k mener jeg. Jeg valgte med kulfilter og uden aftræk gennem muren.
Det virker fortrinligt. Absolut ingen problemer. Rengøring er super nemt. Ved ikke hvor tit filter skal skiftes, men den koster ikke alverden.

Eneste ulempe - det larmer mere, relativt til en normal emhætte, da den formentlig skal suge mere for at tage dampen.
Jeg så lige Franke har lavet en kogeplade også..
Kogeplade
Der er sådan set to, muligvisblidt forskel i effekt,  men jeg kunne ikke finde dem på deres hjemmeside.. De laver vel gode vaske/vandhaner, men kan de mon også lave komfur/emhætte??🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Har overvåget tråden her, inden vi selv fik en kogeplade med emfang i.
Vi har nu haft en Bora X Pure siden sommer 21 og vil sige det virker bare, vi har haft mulighed for at kører direkte aftræk ud, så kan ikke udtale mig om kulfilter løsning.
Der er efterhånden lavet en del "lugtene" mad på det og må sige jeg er yderst, positv, overresket hvis den kører på trin 6 ud af 10 ( 9 + 1 power) kan man slet ikke lugte mados, og valget faldt på Boras løsning da de er førende og stadig har patent på en del ting.

Støjen fra denne er ikke så slem, væsentligt mindre en vores ret gamle emhætte og det er sagtens til at tale sammen mens den bruges.

Rengøring er supernemt, der sidder et groft filter så der ikke kan ryge noget ned ved det fedt filter der sidder under, begge ting kan gå i opvaskemaskinen så det gør de en gang i mellem.

Suget er så kraftigt, at de mindst fedtdråber der som regl danner et lag på overskabe og ligende, bliver suget med ud så man slipper for et lag af fedt og støv på overflader.

Vi betalte små 40.000 for løsningen, men er super glad for det og pengene er givet godt ud.
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis