Afslutning spær

Hej hvordan vil i lave afslutningen på denne konstruktion. Der kommer klinkbeklædning helt op af stolperne (som på billedet viser) fra begge sider. Jeg vil gerne have så lidt udhæng som muligt men stadig mulighed for at lave en pæn afslutning under udhænget for at gemme det øverste beklædningsbræt. Der kommer tagbrædder ovenpå spærre e og tagpap. Kan ikke lige se for mig hvor jeg skal save spærrene?

Jesper
Hej hvordan vil i lave afslutningen på denne... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der behøver ingen trekantsliste i siderne hvis du køber alu kapsler med buk.Det er skal forståes her at tagpappen ikke skal have noget knæk, samt vi vil også gerne lede vandet ned mod renden.
det er enten en flækket lægte, eller en 45x45 fra trælasten. Det er i og for sig ligegyldigt

Eller en icopal med tjære, den du fint har taget et billede af. Det færdige resultat ser således ud
(Dette er dog ikk helt færdigt billede, det skal skæres pænere og en bane tagtæt skal lægges

Smider lige et par enkelte billeder op så du kan se forskel, da dette udelukkende er hvordan det ser ud og ikke konstruktionsmæssigt. + der er billigere at bruge en 45x45 liste

havde ikke nogle liggende med 45x45, på tlfen desværre.

minuset med at bruge en 45x45 liste er at du skal have et bredere vindskedebræt. da du så også skal bygge på med en kapsel som dette billede her

Murlin: Meget god illustration.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja idéen med vindskede profilen er at man fri for en slut bræt rundt, der stikker op over undertaget

Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis