Kernebor porebeton køling?

HejJeg er ved at bore nogle huller i nogle blokke til armering og beton.Jeg syntes det går lidt trægt, er det meningen der skal køling på, boret bliver lidt varmt.
Eller måske det er støvet der bremser boret.

Jeg havde egentlig forestillet mig boret ville gå igennem som smør, men måske jeg gør det forkert.

Nogen ideer...


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

HejJeg er ved at bore nogle huller i nogle blokke... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dejligt med en rask meningsudveksling   , jeg har sat det hele op og prøver mig frem.

Jeg forstår det handler om at fjerne borestøv, så er det bar hvordan.
Har et dejligt langt 40mm bor jeg prøver at bore et enkelt hul i kanten af det store hul.
Så kan borestøv måske undslippe der, næste bliver vand.


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Det var meget bedre, nu kan støvet komme væk/ud

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Jeps, det kunne godt ligne en god løsning. Jeg er langt fra ekspert så du skal nok lytte mere til fabrin end mig. Jeg tænkte blot at tilførsel af vand vare nemmere/mere korrekt ved vandret boring da vandet kan løbe væk
Henrikhp skrev den 25-04-2020 10:39:27

Jeps, det kunne godt ligne en god løsning. Jeg er langt fra ekspert så du skal nok lytte mere til fabrin end mig. Jeg tænkte blot at tilførsel af vand vare nemmere/mere korrekt ved vandret boring da vandet kan løbe væk
Alle indput er velkommen... og vand havde været min næste forsøg. Dog borer jeg lodret så du kan have ret i at vandet ikke rigtig kan løbe væk.
Jeg mangle blot 10 stk. af 40, det er godt nok hårdere end jeg havde regnet med.

Skal understrege vigtigheden af at få ledt borestøvet væk og lige gi boret en gang med stålbørsten en gang imellem. Tak for råd alle mand.

 


Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Så bliver du nok færdig uden andet vand end til at slukke tørst. . Men selv om man bore nedad, så kan vandet godt skylle borestøv op når der er lidt tryk på vandet.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis