Asbest-beholder?

Hej med jer asbest-kendere,

Jeg er ved at gøre rent på loftet af vores hus fra 1954 og har fået mistanke om asbest viklet rundt om en gammel beholder.
Se venligst på billedet. Kunne dette være asbest?

Venlig hilsen



Mads
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Venlig hilsen



Mads
whatever, pak den ind i plast, tag en engangsdragt på og åndeværn.
Hele molevitten til genbrugspladsen.
Ok tak for svar. Har i nogen ide om denne beholder stadig kan være i funktion, eller om den er gammel og frakoblet?

Venlig hilsen



Mads
Det ligner en ekspansionsbeholder til centralvarmeanlæg, så har du stadig centralvarme, så tjek om de to rør, der går til beholderen er forbunden til dit system.
De kan sagtens være sløjfede hvis der i stedet er monteret en trykekspansions , i forbindelse med en ny kedel.

Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Det ligner en gammel ekspansionsbeholder. Den kan i realiteten godt være i brug stadigvæk. Det nemmeste er at finde ud af om de to rør stadigvæk er tilsluttet dit anlæg.

Hvad type varmeinstallation har du i dag?

Hvad laver GDS'eren når han har fri? Lige vater'passer ham. ba dum tsss.
Det er umuligt at svare på uden at vide, om du fyrer med oliefyr eller fjernevarme. Du kunne også bare prøve et følge rørene. Det ligner en ekspansionsbeholder.

fase
madon skrev den 23-04-2020 08:50:51

Det ligner en gammel ekspansionsbeholder. Den kan i realiteten godt være i brug stadigvæk. Det nemmeste er at finde ud af om de to rør stadigvæk er tilsluttet dit anlæg.

Hvad type varmeinstallation har du i dag?

 Okay, som sagt så befinder beholderen sig oppe på loftet ved siden af skorstenen. Vi har centralvarme i huset. 

Jeg kan dog umiddelbart se at vi har en ekspansionsbeholder i kælderen, ved siden af pillefyret. Tror du ikke det er den der bliver brug i stedet for? (Se billede) 

Venlig hilsen



Mads
Hvis den er fra før 1970erne tror jeg du kan være 99% på at der gemmer sig asbest et eller andet sted i den indpakning selvom der ikke nødvendigvis har været behov for meget varmebestandigt materiale lige der.
puggie skrev den 23-04-2020 09:33:59

Hvis den er fra før 1970erne tror jeg du kan være 99% på at der gemmer sig asbest et eller andet sted i den indpakning selvom der ikke nødvendigvis har været behov for meget varmebestandigt materiale lige der.

 Ok tak for svar. Jeg tager åndeværn på og pakker den indtil videre forsigtigt ind i plast. 


Venlig hilsen



Mads
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis