Inddækning mellem 2 tag

Hej, jeg er ved at udbedre nogle forskellige ting der ikke er i orden på vores hus. I den forbindelse vil jeg høre om der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig med en problemstilling. Jeg har 2 tag, stålpladerne over garagen og tagstenene går over en gangbro mellem garagen og hoveddør. Det inddækning der var lavet var meget utæt.

Den måde det var lavet på før var bare ved at sætte nogle beklædningsbrædder op imellem de 2 tag og så var der smidt noget slimet skum rundt om det hele. Det var helt mørnet og brædderne var rådne. Det der giver mig problemer er at der er fald på tagstenene så niveauet mellem de 2 tag bliver mere og mere forskudt. Havde det været samme niveau kunne noget alu værk nok have klaret sagen.

Så spørgsmålet lyder på. Hvordan ville I lave det så det for det første holder tæt og for det andet ikke kommer til at se tåbeligt ud? Det skal lige siges at tagstenene hælder ned mod kameraet og ståltaget hælder til højre, væk fra tagstenene.

Nogle gode ideer? Her er lidt billeder :)

Går du i seng med en røv der klør vågner du med en finger der lugter!
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har vel ståltag begge steder? Jeg ville nok overveje at fjerne taget over gangbroen, lægge krydsfiner, og svejse pap på.  Lav inddækning med en x-finerplade der går over trapeztaget, og læg tagpappen op på den ene side og en indækning beregnet til trapeztag på den anden. Alternativt kan du prøve med selvklæbende blød inddækning på havegang siden. Det man idag bruger til veluxvinduer, skorstene og kvistvinduer (stripflash, Velux EDW, Easyform, protex etc.) Men du skal have fat i noget der er bredt nok til komme over højderyggen på "teglet". 

Mvh Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis