El-amok..

Simpel spørgsmål: Kan det tænkes at el-patronen kan gå amok i en satan til VVB, så den konstant sutter strøm? Mit spørgsmål bunder i at nogen bekendte har fået en el-regning på 45.000 kr  Eneste usædvanlig ved husstandens hvidevare installationer er de har 3 lidt ældre kummefryser.  
Simpel spørgsmål: Kan det tænkes at el-patronen... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at vide det præcist vil jeg tro det er årsopgørelsen som er kommet i form af en merregning.

Ps. Nå men nu bliver der sat en kontrolmåler op, parallelt med den eksisterende måle, og viser det sig at de måler forskelligt, bliver måleren sendt ind til undersøgelse.
Hvis såfremt tidshorisonten er en årsopgørelse, er det på et andet lavere niveau, alt andet lige på niveauet omkring 2 KW. Det kan også være de 3 ældre kummefryser.
De 3 gamle kummefrysere har man faktisk haft en bimåler på, og ja de tager da en hel del mere strøm en lavenergifrysere, men ikke mere end forventet.
Læste et sted at såfremt de køre max døgnet rundt, vil årsforbruget være på omkring 1500 KWh pr. kummefryser, og det er jo ikke tilfældet her.

Ps. For forståelsens skyld - beløbet på de 45.000 kr er efterregning på årsopgørelsen, altså ud over det beløb man har betalt a conto i løbet af et forbrugsår. 
Frank Chr. skrev den 23-04-2020 09:17:02

Uden at vide det præcist vil jeg tro det er årsopgørelsen som er kommet i form af en merregning.

Ps. Nå men nu bliver der sat en kontrolmåler op, parallelt med den eksisterende måle, og viser det sig at de måler forskelligt, bliver måleren sendt ind til undersøgelse.

Og hvem sætter så den måler op? Måleren skal i øvrigt i serie med den nuværende måler. ellers kan det ikke lade sig gøre. Det ville nok have været en ide at få forsyningen til at sætte en kontrolmåler op. Eller få forsyningen til at kontrollere måleren. Det koster noget at få kontrolleret måleren, men det koster også at få sat kontrolmåleren op.


fase
Det ved jeg ikke, men ja tænker det kan være elektrikeren, el-leverandøren eller dem der har forsynings-elnettet der sætter en kontrolmåler op.  
Annonce
Har I været inde og se de historiske data for huset. Jeg kan logge ind og finde data 3 år tilbage time for time.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
kovas skrev den 23-04-2020 14:53:02

Har I været inde og se de historiske data for huset. Jeg kan logge ind og finde data 3 år tilbage time for time.

 Det ved jeg ikke om De har, men jeg går da ud fra at alt nu blive grundig undersøgt. 

kovas skrev den 23-04-2020 14:53:02

Har I været inde og se de historiske data for huset. Jeg kan logge ind og finde data 3 år tilbage time for time.

Der ville jeg også søge allerførst, det er gratis. Der kan dog den hage ved det, at hvis man ikke køber strømmen hos forsyningsselskabet, så er der ikke adgang til data fra dem. 


fase
Frank Chr. skrev den 23-04-2020 14:31:20

Det ved jeg ikke, men ja tænker det kan være elektrikeren, el-leverandøren eller dem der har forsynings-elnettet der sætter en kontrolmåler op.  

 Det er den, som ejer måleren, der skal fortage kontrollen, ellers bliver resultatet ikke godtaget. 

Forhåbentlig kommer der et indlæg med resultatet, uanset hvad det bliver.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis