El-amok..

Simpel spørgsmål: Kan det tænkes at el-patronen kan gå amok i en satan til VVB, så den konstant sutter strøm? Mit spørgsmål bunder i at nogen bekendte har fået en el-regning på 45.000 kr  Eneste usædvanlig ved husstandens hvidevare installationer er de har 3 lidt ældre kummefryser.  
Simpel spørgsmål: Kan det tænkes at el-patronen... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er altid en god ide at aflæse ens måler regelmæsigt så man kan følge med , de nye fjernaflæste målere holder åbenbart øje med ens elforbrug , jeg fik en mail fra  Radius at mit forbrug var blevet markant højere i et par dage , det var rigtigt nok , på grund af uventet nattefrost måtte jeg have nogle  el varmeblæser kørende i drivhusene om natten............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Elforsyningen til elpatron skal da være afbrudt når pillefyret kører, og når pillefyret ikke kører skal der lukkes for "radiatorvand" til varmtvandsbeholderen, og gerne med en manuel ventil så det helt sikkert er lukket. 

Søren O
Søren, vi er enige.

fase
Frank Chr. skrev den 22-04-2020 18:03:10

Den virker 100%

 

 Men et eller andet må der jo være galt, og varmepatronen er da det første man mistænker, er der noget styring, med relæer, kan det jo være her den er gal.

Du kan jo købe, eller låne en 3 faset bimåler, og sætte den til varmepatronen, og aflæse den dagligt.


Vi prøver igen, i morgen --
Er der ikke en kontrollampe, der viser om varmelegemet er tilsluttet eller ej?

fase
Jens, må man selv rode med det - 400 volt?

S:F. Jo der er kontrollys i vvb´en, men familien er ikke i boligen i op til en hel uge af gangen. Skifter jævnligt "bopæl" De har egen bolig i Jylland og lejet bolig på Fyn i forbindelse med mandens erhverv - og det er i sidstnævnte bolig de har fået mega-regningen.
Sluk for strømmen til VVB så bruger den ingen strøm, færdigt. Eller sæt en timetæller på varmelegemet. Det er ikke forbruget, der er vigtigt, men om der er et forbrug, der er vigtigt at vide.
det er ikke noget, man må rode med selv.

fase
Desværre er tidshorisonten ikke oplyst ved forbruget på de 45.000 kr. Hvad er den?

Med udgangspunkt i en KWh pris på 2,40 kr/KWh.
45.000 kr / 2,40kr = 18750 KWh (over den ikke oplyste tidshorisont.)

Hvis såfremt tidshorisonten er 3 mdr.
Timer pr. mdr. = 720 h
18750 KWh / (720 x 3 ) = 8,68 KW alle døgnets 24 h.

En husstands "standardforbrug" er = 4.000 KWh / år eller 0,46 KW pr. time.

Alt andet lige 8,68 KWh - 0,46 KWh = 8,22 KW !?

Såfremt tidshorisonten er 3 mdr. skal der findes noget der ligner et merforbrug på ca. 8 KW.

Er tidshorisonten lavere, er det mere end de 8 KW. I så fald kan det også godt være en målerfejl.
Er tidshorisonter større, er det mindre end de 8 KW. I så fald et eller andet "apparat" f.eks. som tidligere nævnt varmtvandsbeholderen.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis