Kommentarer til projekt: Rens og gemmengang af karburator på småmaskiner

Her samles kommentarer til projektet: Rens og gemmengang af karburator på småmaskiner

Kommentarer vises både her og på projektet.

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fin gennemgang.
Men, belært af erfarimg ville jeg altså rengøre emnet grundigt inden jeg startede med at skrue. Det hjælper en del på oversigten.
1/2 time i varmt opvaskevand med en skvæt salmiakspiritus i gør virkeligt underværker.
Blæs så emnet tør bagefter.
Bare min 10 øre til projektet.


Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Har en lille mantiz fræser fra min far, står som ny og blev altid tømt for benzin, blæst ren etc op til vinter pausen.
Desværre fik han en hjerneblødning og så blev den ikke vinter klargjort længere. Herefter stod den så bare i omkring 3-4 år hvorefter jeg fik den. Men.... Den har ikke kunnet starte/køre efterfølgende, og alle siger at det skyldes at olien fra benzinen har sat sig/størknet i karburatoren og der skal en ny til.
Kan det virkelig passe at man skal købe ny ?
Kan den olie ikke opløses på en eller anden måde så der atter kommer gennemstrømning for er lidt modstander af den smid væk kultur der efterhånden er opstået.

Kan du ikke lave det selv, er opgaven godt nok speciel.
Hejsa.
jeg oplever det med at lade en maskine stå uden benzin kan give problemer, det er en membran karburator der er monteret, membranerne kan tørre ud hvis der ikke er benzin tilstede.
Jeg vil anbefale akylat benzin som er det mindst hårde ved membraner, og bliver ikke for gammelt som almindelig benzin.

Hvis det er 2takt motoren (som er lavet af echo) plejer der nærmest kun at være to ting som kan være galt; dårlig tændspole (desværre udgået) eller karburator problemer, som oftes er stive membraner (især hvis de "klikker når du trykker på dem) eller møg i en kanal.
Karburatoren kan de fleste tilfælde renses og membraner kan erstattes.

Prøv at rense kanaler ud med bremserens (ikke trykluft, du risikere ir og snavs pakker sig i kanalen!)
Jeg går ud fra du har tømt det gamle benzin ud, hvis der er benzin til stede i cylinder, og motor giver udemærket gnist, så prøv lige at skrue udstødning af, hvis den kan starte uden er den tilstoppet.


www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Nicholas Efternavn skrev den 08-11-2021 07:06:30

Hvis det er 2takt motoren (som er lavet af echo) plejer der nærmest kun at være to ting som kan være galt; dårlig tændspole (desværre udgået) eller karburator problemer, som oftes er stive membraner (især hvis de "klikker når du trykker på dem) eller møg i en kanal.
Karburatoren kan de fleste tilfælde renses og membraner kan erstattes.

Prøv at rense kanaler ud med bremserens (ikke trykluft, du risikere ir og snavs pakker sig i kanalen!)
Jeg vil da lige prøve at rense den op med bremse rens, evt lade den ligge i blød.

Alle pakninger og membraner er udskiftet med originale, hvilket ikke hjalp.

 


Kan du ikke lave det selv, er opgaven godt nok speciel.
Hvis man ikke har en ultralydsrenser, så brug karburatorspray, det er mere effektiv end bremserens.
Hvis det er en totakter, så kik evt denne Danske video hvor en Mantis fræser bliver gået igennem, også karburatoren.
Der er 3 videoer..

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis