Udhus 18 m2 - tegning eller hjælp?

Hej

Jeg skal have bygget et udhus i forlængelse af min carport (ikke sammenhængende, da jeg så får for meget byggeri i skellinjen). Jeg vil gerne selv lave en del af det, men har et minimum af erfaring med tømrerarbejde, så jeg har brug for noget hjælp til konstruktionen.

Jeg har nogle skitsetegninger fra tidligere ejer af huset, som jeg tænker at arbejde ud fra, dog bliver huset lidt mindre (3,80 m, ikke 4,20 m på den ene led), da jeg vil gerne have det en halv meter væk fra hækken ind mod naboen - både for ikke at dræbe hækken og for at beklædningen ikke skal blive opfugtet og ødelagt). Huset skal isoleres med 100mm i væggene og 180 mm i taget. Det skal stå på stolpesko på flisebelægning og beklædes med klink-beklædning, tagpap på taget.

Jeg er særligt usikker på skelettets opbygning, herunder sammenføjning af vægge og tag, og muligheden for at lade facaden på forsiden gå sammen med carporten øverst. Jeg er også usikker på behovet for at have en stolpesko på hver side af døren - der er nedgravet 6 stk allerede, en i hvert hjørne og en ca. midtfor på bag- og forside.

Hvordan kommer jeg i gang? Bør jeg kontakte en tømrer for at få hjælp til at lave en arbejdstegning jeg kan følge, eller er det bedst at få tømreren til at bygge skelettet, når nu jeg ikke har de store erfaringer med tømrerarbejde?

Mvh

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis