Væghængt toilet / tvivlsom væg

Efter jeg har været ved at rykke fliser af er gasbeton elementerne self kommet til syne og samlingerne heraf , og væggen hvor jeg havde tænkt et væghængt toilet (under et vindue, mod ydermur) har en masse samlinger, så Er en smule skeptisk mht holdbarheden på de toiletter/væggen  når jeg skal sidde på den for er en gut på 140kg , kan jeg være sikker på der er murbindere til ydermur (hus fra 64) vil sku være træt af at ende på gulvet

her er lige et billede af alle de samlinger der er (der er nogle små strimler også) vil i turde satse på alle de små samlinger holdt ? Der er også en lille strimmel i den anden side 

Efter jeg har været ved at rykke fliser af er... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det sidste indlæg er jo et godt argument. Jeg har da ofte følt træk ud igennem stikkontakter. Men de 3 steder jeg har lavet toilet ud i bagmuren har ikke vist det problem. Men det er naturligvis også ældre huse hvor man måske ikke er så fokuseret på det.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
En anden ting, er dog hvad for et indbygnings stativ man skal vælge, kan se ser er enorme pris forskelle på dem, er der noget specielt ved de dyre fremfor de billigere ?! Her tænker jeg grohe , geberit  og er det nødvendigt med et aftageligt låg, kan se nogle har inspektion gennem trykpladen ?! Og hvad med høj lav model..  synes det er forvirrende med alle de forskellige 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Man kan oftest tage trykpladen af og reparere det hele den vej. Om det skal være lav eller høj kommer jo an på højden på dit vindue.
Nogle af de dyrere er forberedt til forskellige gadgets i fremtiden. Numseskyl tørring m.m.
Endelig kan man købe dem alene eller som en del af en pakke hvor kummen m.m. er inkluderet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Havde da godtnok tænkt om man skulle føre strøm ind bag installationen så jeg engang kunne faa spulet bagdelen engang hvis jeg ville skifte :D men synes godtnok de toiletter er dyre :) 
Hvis du tænker på at skulle undvære toiletpapir og bruge varm luft i stedt for, skal du selvfølgelig tage det i betragtning, men hvis du kan nøjes med et almindeligt væghængt toilet uden fancy ting, så får du et billede af et Geberit væghængt toilet, som rager 1,15 m. op over gulvet. De 115 cm. er til overkant topplade. Det er et toilet uden kant (Ifø signa). Mit valg af cisterne er ud fra, hvor let det er at service, fordi det er mig, der skal servicere det. Der er et sted i hovedstaden, hvor der bruges meget varm luft, måske de har større kendskab til brugen.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
S. Fabrin skrev den 14-04-2020 21:13:39

Hvis du tænker på at skulle undvære toiletpapir og bruge varm luft i stedt for, skal du selvfølgelig tage det i betragtning, men hvis du kan nøjes med et almindeligt væghængt toilet uden fancy ting, så får du et billede af et Geberit væghængt toilet, som rager 1,15 m. op over gulvet. De 115 cm. er til overkant topplade. Det er et toilet uden kant (Ifø signa). Mit valg af cisterne er ud fra, hvor let det eservice, fordi det er mig, der skal servicere det. Der er et sted i hovedstaden, hvor der bruges meget varm luft, måske de har større kendskab til brugen.

 Tror nu ikke jeg får brug for alle de fancy ting :D nu er jeg da gået på toilet i 33 år ved blot at tørre mig i røven med papir, og den løsning har da fungeret fint indtil n :D

Men forskel på højden er udelukkende self byggehæjden og hvor højt oppe trykpladen sidder ?!  Ikk andet ?!
Jo det er sådan det er,
Når det er sagt så synes jeg ofte at de anbefalede højder for kummen er sat noget lavt. Lige så snart folk bliver ældre så kommer er øjeblikkelig en forhøjer på kummen for at de kan rejse sig igen. Ved den første jeg monterede havde jeg også øje for det, men jeg glemte at det var hos en lidt lavbenet familie. Så de sidder faktisk og kan ikke helt nå gulvet med fødderne, så det var lige rigelig.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Når du montere stativet, så hæv det 2cm. Så passer de fleste sokkelklinker ind under skålen uden du behøver at skære dem til i højden.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Epoxymanden skrev den 14-04-2020 21:58:03

Når du montere stativet, så hæv det 2cm. Så passer de fleste sokkelklinker ind under skålen uden du behøver at skære dem til i højden.

 Altså hæve den på de ben der er på den hvor man kan justere den ?

Hvorfor hæve stativet så sokkelklinkerne ikke behøver skæres til? Skal stativet ikke beklædes med fliser inden toilettet monteres? 

fase
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også