Internet i vores Annex

Hejsa , ved ikke om det er der rigtige forum at spørge i , ( ellers må i gerne henvise mig til en hjemmeside ) :)

Vi er pt fiber net i vores stue , og vil gerne have det ude i vores Annex som ligger 25 meter væk fra fiber boksen , en elektrikker skal have 5000 for at trække et kabel fra boksen og derud , og etablere 4 stikkontakter med USB stik i , er der andre muligheder ? Har kigger på Orbi RBR20, er det noget der vil fungere ?😅

 

Hejsa , ved ikke om det er der rigtige forum at... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
mfrost skrev den 07-04-2020 08:19:12

evt : de her
kabel
accespoint

netværkskablet er færdigmomteret io begge ender så der er bare og sætte i, jeg har valgt et på 50 m da du skriver at der er 25 m imellem så jeg kan kun gætte til om det er fra hus til anneks eller fra router i hus til tilkoblingssted i anneks så med 50 har du noget ekstra at gøre med, og det betyder ikke noget med de ekstra m.

 Kan den kun udsende 2.4 GHz og ikke 5 ?


 

MLU skrev den 07-04-2020 13:36:44

 Jeg ville vælge dette:

Cat 5e i den længde der skal bruges:
https://www.greenline.dk/k/elartikler/kabel-ledning/netvaerkskabel/p/netvaerkskabel-ftp-kat5

Dette data udtag:
https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-dataudtag/p/lk-fuga-actassi-dataudtag-1-5m

Access point kan jeg godt lide Linksys men andre er også gode. Dog gå efter et der kan udsende både 2,4 GHz og 5 GHz.

Og ja kablet kommes i access point, du går ind i din web browser og skriver IP adressen på dit nye access point (står i manualen), du ændre password og sætter op der. Meget nemt ;o)

incl 2connectore:
https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-dataudtag/p/actassi-s-one-rj45-konnektor

Access point:

Tak , kan du linke til en access point der kan udsende begge dele ?

 


 

sunshine2003 skrev den 07-04-2020 16:48:02

 Kan den kun udsende 2.4 GHz og ikke 5 ?

 Den viste model sender kun i 2,4 GHz.  De lidt dyrere kan sende i begge.

Denne her kan sende i begge Accespoint

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

MLU skrev den 07-04-2020 17:00:49

 Den viste model sender kun i 2,4 GHz.  De lidt dyrere kan sende i begge.

Denne her kan sende i begge Accespoint

 Mange tak :) , kender du den du har linket til , er den god ?😅


 

MLU skrev den 07-04-2020 17:00:49

 Den viste model sender kun i 2,4 GHz.  De lidt dyrere kan sende i begge.

Denne her kan sende i begge Accespoint

 Kan se man kan få den i forskellige Mbps , kan det betale sig at købe en med højere Mbps ?


 

Annonce
Kommer jo an på hvad du skal overfører, hvor tæt du er på WiFi og antal brugere..
Sååe det bestemmer du selv 😊
Hvis du kun skal hente fra internet så behøver den i princippet ikke være højere end din internet hastighed.. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

  1. MLU skrev den 08-04-2020 08:11:19

Kommer jo an på hvad du skal overfører, hvor tæt du er på WiFi og antal brugere..
Sååe det bestemmer du selv 😊
Hvis du kun skal hente fra internet så behøver den i princippet ikke være højere end din internet hastighed.

Okay , kunne være ungerne skulle holde noget spille aften på et tidspunkt :) men jeg prøver den du har linket til :)

 


 

sunshine2003 skrev den 08-04-2020 10:22:59

Okay , kunne være ungerne skulle holde noget spille aften på et tidspunkt :) men jeg prøver den du har linket til :)

 

 Hvis de skal game og sådanne ting så dækker denne det her rigeligt. Hvis der er flere brugere på, så kan 1-2 stykker koble på 2,4 GHZ og 5-6 stykker på 5 GHz så det spredes på de 2 bånd.. Men den skal nok dække dit behov ;o)


Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis