Internet i vores Annex

Hejsa , ved ikke om det er der rigtige forum at spørge i , ( ellers må i gerne henvise mig til en hjemmeside ) :)

Vi er pt fiber net i vores stue , og vil gerne have det ude i vores Annex som ligger 25 meter væk fra fiber boksen , en elektrikker skal have 5000 for at trække et kabel fra boksen og derud , og etablere 4 stikkontakter med USB stik i , er der andre muligheder ? Har kigger på Orbi RBR20, er det noget der vil fungere ?😅

 

Hejsa , ved ikke om det er der rigtige forum at... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ville helt klart trække et netværks kabel selv, gravet ned i jorden (Er fuldt lovligt) og så afslutte med et Access point. på den måde skabes der et Wifi ud fra din eksisterende router og du skal ikke tænke som sådan på opsætning. Kun hvilken kode der skal til ;o)

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

eftersom det ikke 230v kabel så skal du nøjes med at grave det 10 cm ned i jorden og et billigt accespot koster vel ca. 250 kr. og et færdigt lavet netværkskabel koster ca. 200 kr. så under 500 kr. og en lille smule grave arbejde så er du kørende

Har du allerede en router med WiFi i stuen? Hvis det er tilfældet kan dette WiFi så ikke række over til dit Annex?
Hos mig rækker WiFi helt ned til baghaven (1200 m^2 grund), men selvfølgelig har du en ekstra væg i annexet, der muligvis dæmper signalet for meget.
efry skrev den 06-04-2020 23:29:27

Har du allerede en router med WiFi i stuen? Hvis det er tilfældet kan dette WiFi så ikke række over til dit Annex?
Hos mig rækker WiFi helt ned til baghaven (1200 m^2 grund), men selvfølgelig har du en ekstra væg i annexet, der muligvis dæmper signalet for meget.

Det kniber allerede ved at nå ned i vores soveværelse , som ligger i den anden ende af huset , ca 20 meter , og annexet ligger ude på den anden side af soveværelset , så hvis hvis ungerne skal have en spille aften , tror jeg det kommer til at knibe 😅

 


 

MLU skrev den 06-04-2020 21:39:49

Ville helt klart trække et netværks kabel selv, gravet ned i jorden (Er fuldt lovligt) og så afslutte med et Access point. på den måde skabes der et Wifi ud fra din eksisterende router og du skal ikke tænke som sådan på opsætning. Kun hvilken kode der skal til ;o)

 Det bliver nok løsningen 😅 , kan du evt linke til de ting jeg skal købe ?:)


 

Annonce
evt : de her
kabel
accespoint

netværkskablet er færdigmomteret io begge ender så der er bare og sætte i, jeg har valgt et på 50 m da du skriver at der er 25 m imellem så jeg kan kun gætte til om det er fra hus til anneks eller fra router i hus til tilkoblingssted i anneks så med 50 har du noget ekstra at gøre med, og det betyder ikke noget med de ekstra m.
mfrost skrev den 07-04-2020 08:19:12

evt : de her
kabel
accespoint

netværkskablet er færdigmomteret io begge ender så der er bare og sætte i, jeg har valgt et på 50 m da du skriver at der er 25 m imellem så jeg kan kun gætte til om det er fra hus til anneks eller fra router i hus til tilkoblingssted i anneks så med 50 har du noget ekstra at gøre med, og det betyder ikke noget med de ekstra m.

 Fedt tak for det :) og kablet smider jeg bare fra min router og i acces point , så kører det ? Også med WiFi ?:)


 

næsten der er nok noget password der skal sættes på i accespoitet men der følger sikkert en manual med

Du ku også købe en stærkere router.

 

sunshine2003 skrev den 07-04-2020 05:19:41

 Det bliver nok løsningen 😅 , kan du evt linke til de ting jeg skal købe ?:)

 Jeg ville vælge dette:

Cat 5e i den længde der skal bruges:
https://www.greenline.dk/k/elartikler/kabel-ledning/netvaerkskabel/p/netvaerkskabel-ftp-kat5

Dette data udtag:
https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-dataudtag/p/lk-fuga-actassi-dataudtag-1-5m

Access point kan jeg godt lide Linksys men andre er også gode. Dog gå efter et der kan udsende både 2,4 GHz og 5 GHz.

Og ja kablet kommes i access point, du går ind i din web browser og skriver IP adressen på dit nye access point (står i manualen), du ændre password og sætter op der. Meget nemt ;o)

incl 2connectore:
https://www.greenline.dk/k/elartikler/lauritz-knudsen-fuga/lk-fuga-dataudtag/p/actassi-s-one-rj45-konnektor

Access point:

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis