Kommentarer til projekt: Nye værelser på 1. sal

Her samles kommentarer til projektet: Nye værelser på 1. sal

Kommentarer vises både her og på projektet.
Her samles kommentarer til projektet: Nye... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis kravet er minimum 1500mm for H+B til redningsåbning, så er det løst i kraft af planen om at montere større vinduer.
Bygningskonstruktør skrev den 07-04-2020 01:13:34

Hej.
Husk dagslyskrav jf. Bygningsreglementet.
Der skal være et glasareal på min. 10% af gulvarealet.
Husk brandkrav jf. Bygningsreglementet.
Redningsåbning /Vindue. min. 600 mm bred og 500 mm høj. tilsammen min. 1500 mm.

Vær opmærksom på minimumsbredde.. !

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jep, det nuværende vindue er ca. 600x700. Planen at skifte det ud med et på ca. 700x800 (evt. større, det afhænger af hvad der arkitektonisk ser godt ud på vores facade)
tewic skrev den 08-04-2020 09:33:54

Jep, det nuværende vindue er ca. 600x700. Planen at skifte det ud med et på ca. 700x800 (evt. større, det afhænger af hvad der arkitektonisk ser godt ud på vores facade)

Ok - på dit billede af projektet stod der 400 - så derfor kommentaren..

Natur skrev den 08-04-2020 10:11:45

Ok - på dit billede af projektet stod der 400 - så derfor kommentaren..

Ah, ja jeg kan godt se det kan tolkes på flere måder. Det rummet som er 400cm bredt :)

Annonce
tewic skrev den 08-04-2020 10:57:45

Ah, ja jeg kan godt se det kan tolkes på flere måder. Det rummet som er 400cm bredt :)

Tja, det er nogen gange svært med målsætninger.. en tømrer tæller cm (eller meter) resten tæller millimeter (på nær værktøjsmagere, der tæller ingenting og "tolerancer" på uforståelige måder..  

I dag fik jeg fjerne det sidste beklædning. Det går lidt trægt når man holder barsel og derfor kun har et par 1 timers vinduer hist og her til at få arbejdet på projektet - men det skrider da frem.

Næste skridt er at få fjernet skorstenen. Timingen var heldigvis god, da jeg i dag netop modtog en borehammer med posten.

Et par erfaringer jeg har dragt mig ind til videre: Gammelt støv og isoleringsstøv er forfærdeligt. Jeg fik derfor anskaffet mig en åndedrætsværn med gode filtre. En støvdør til at afskærme resten af huset. Derudover blev støvsugeren opgraderet med et nyt hepafilter.
Rigtig god ide, med et godt åndedrætsværn! Det kunne andre (incl. mig selv) have lært af... (men dengang var det bare mega-dyrt   )
Natur skrev den 02-05-2020 08:52:16

Rigtig god ide, med et godt åndedrætsværn! Det kunne andre (incl. mig selv) have lært af... (men dengang var det bare mega-dyrt   )

Jeg blev overrasket over hvor billigt det var. Købte en 3M 6500 serie maske med et par P3 filtre. Det løb op i ~420 kr. Den største udfordring var at de fleste steder havde udsolgt pga. covid-19   

I dag fik jeg taget et par af de øverste sten af skorstenen. Den er åbenbart fyldt med leca nødder, så der er lige lidt ekstra arbejde ifm. nedrivningen.
Nu hvor du har det hele strippet, så gør dig selv den tjæneste, at få behandlet din tag konstruktion mod borebiller og svamp. Det er åndsvagt andet, nu hvor det hele er revet ned.

Mht. belysning, så overvej at få sat et par tag vinduer i. De tæller samtidigt som rednings åbningen, så er gavl vinduernes mål overflødige.
tag vinduerne kan du få fagfolk til at installerer for en OK pris, især hvis du skal have sat en 4 stykker i.

Vær opmærkstom på, hvorvidt din skorsten er en del af den stabiliserende bygning!

Godt med åndedræts værnet.

Husk at få lagt el og centralvarme rør ind i skråvæggene/skunken, før du kommer alt for langt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis