Antennekabel igennem mur

Min mor har fået installeret en parabol igennem sin internet og tv-leverandør, og er jævnt utilfreds med den måde installationen er blevet lavet på. Installatøren har blot trukket kablet under tagudhænget langs den ene side af huset.

Til slut har han boret et hul i væggen ind til tv'et på den anden side. Der er således ikke mulighed for at slutte parabolen til fordeler boks på loftet, og er det i øvrigt lovligt at føre et antennekabel igennem en husmur? Jeg ved fra en snak med en elektriker, at det ville blive kategoriseret som en K3'er i tilstandsrapporten, hvis det var et blødt el-kabel, der blev ført ind i huset som vist på billedet herunder:

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ganske normalt at man borer et  hul i muren og fører kablet ind i antennestikdåsen inde i boligen ........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Det er en normal installation. Det er ikke nødvendigt med en dåse indvendigt. Det kan så diskuteres,om der burde være fyldt lidt silikone i hullet. Nu er det ikke et elkabel, så det giver ikke en K3'er.

fase
På den måde har man lavet både antenne og telefon ledninger de sidste mindst 50 år.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Okay, tak for svar. Må selv i gang med silikonen, kan jeg forstå.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis