Rabataftale...

Hej med jer "lav-det-selv.dk"

Jeg vil gerne tilbyde brugerne af jeres side en rabataftale med os,
http://www.etools.dk , men hvordan gør vi det ???

Vi har alt til huset, værkstedet og ja meget meget mere... biggrin

Ville dette være interessant for jer ???
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej med jer "lav-det-selv.dk" Jeg vil gerne... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan altså ikke lade være med at blande mig i jeres snak ;-)

Hvad med en model hvor brugerne får 10 % rabat og LDS får 5 % bonus af alt hvad der bliver købt ?

På denne måde sikrer etools.dk sig, at de får noget får deres sponsorpenge, og LDS vil få en indtægt hver gang der handles.

På denne måde kan vi brugere indirekte også være med til at spytte penge i driftskassen hos LDS.

Bare en tanke :shock:

Med venlig hilsen

Claus Holm
Ja det kan jeg godt se kunne være en fordel, nu er det jo ikke fordi at 1000 kr er mange penge i denne sammenhæng, for jeg ved godt at det er dyrt at holde sådan en side kørende biggrin
Men det var bare mere principet i det... :wink:

Men den model du foreslår der, kunne godt være interessant for alle parter, brugerne kunne få rabaten, LDS ville så få bonussen, og vi skulle så ikke betale hvis ikke folk købte noget.
Det kunne jeg godt se det logiske i... godt forslag claus... :wink:
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej smile

Når f.eks Dell laver en kampagne, så køber de bannere på forskellige udvalgte sider, og kommer med et "slagtilbud" - som får køberne til at handle. Med andre ord; de køber både bannerplads, og giver rabat.

Der findes også "indkøbsforeninger", og der koster et medlemsskab mellem 100 - 1000 kr. pr. år. Desuden koster det også penge for virksomheden at komme med i indkøbsforeningens katalog. Derudover kommer forretningen som regel til at betale en procentdel af omsætningen gennem foreningen - og hvordan skulle dette administreres i dette tilfælde?

En helt anden model ville være pay-per-click - altså hvor forretningen betaler f.eks 1 kr. pr. klik på banneret - og ikke pr. sidevisning.

Som nystartet e-butik (har selv haft startet en), bliver man nød til at investere lidt penge i at blive kendt.

lav-det-selv.dk har UNIKKE 500-600 besøgende hver dag (ca. 15.000 pr md + over 100.000 viste sider) + ca. 2000 registrerede brugere. Så højere besøgstal finder man ikke på nogen anden side indenfor lav det selv-branchen.

Så princippet i at det koster 1000 kr/år for at stå under sponsorer (og få fat i mange potentielle kunder) forstår jeg heller ikke - jeg ville selv have taget det 5-10 dobbelte.

Da vi flyttede LDS hertil det nye system, kom jeg med 117 gode forslag til hvordan man kunne tjene penge på LDS, men Jørgen holdt fast i at siden skulle være non-profit - siden har ikke givet andet end et stort underskud i alle de år, den har været i drift.

Iøvrigt er 10% rabat jo ikke mere end man normalt får, når man blot beder om det.

Jens K, jeg er ret sikker på at de 1000 kr. er tjent hjem på ingen tid - især hvis du laver et banner, hvor der står at alle fra lav-det-selv.dk får 10% rabat. Jeg er også ret sikker på at dit første indlæg her på siden, på længere sigt, vil give dig et "mersalg", som er mere værd end 1000 kr.

Portalerne, og firmaerne plejer at være lykelige over at vi ligenøjagtig vil give deres "kunder" rabat, det ville jo nok tiltrække nogle brugere også.

Kan du komme med et par konkrete eksempler?

Mvh ThomasB
Derudover kommer forretningen som regel til at betale en procentdel af omsætningen gennem foreningen - og hvordan skulle dette administreres i dette tilfælde?


Hej Thomas,

Man kunne jo enten vælge at bruge et gammelt begreb som tillid, og dermed gå ud fra, at den pågældende leverandør er professionel nok til at lave en korrekt bonusopgørelse. Alternativt kunne man aftale at LDS-brugerne videresender (mail) en kopi af ordrebekræftelsen til LDS.

I øvrigt er jeg meget enig med dig i dine betragtninger omkring en investering på kr. 1000,00 - Det er en meget lav kontaktpris !

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hej Thomas...

Jeg er da helt enig i at det er billigt, det var jo også kun principet i det, vi har ikke lavet andet end e-handel i snart 4 år, og har nu dk´s største ehandel´s butik med reservedele til aprilia-scootere, så vi ved jo udemærket godt hvad det drejer sig om.
Derudover har vi butikker der handler med autodele, reservedele og nu værktøj, så branchen er jo ikke ny for os.

Jeg kan give dig en lang række eksempler: her er et par stykker...
Vi samarbejder f.eks. med VAG-cars, som har over 3 gange så mange besøgende som LDS, og vi samarbejder med Toyotaxtreme som har dobbelt så mange besøgende som LDS.
Derudover samarbejder vi med en lang række firmaer deriblandt handler de fleste af alle DK´s campingplader med os.

Jeg kom bare med et forslag om at brugerne kunne få rabat, også er det jo optil jer at finde ud af resten, hvis ikke brugerne vil have rabat, kan jeg jo ikke rigtig gøre mere... :wink:
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hej igen Jens smile



Jeg er da helt enig i at det er billigt, det var jo også kun principet i det, vi har ikke lavet andet end e-handel i snart 4 år, og har nu dk´s største ehandel´s butik med reservedele til aprilia-scootere, så vi ved jo udemærket godt hvad det drejer sig om.

Hvad drejer det sig om?



Jeg kan give dig en lang række eksempler: her er et par stykker...
Vi samarbejder f.eks. med VAG-cars, som har over 3 gange så mange besøgende som LDS, og vi samarbejder med Toyotaxtreme som har dobbelt så mange besøgende som LDS

Jeg kan ikke finde noget på jer hos hverken vagcars.dk eller www.toyotaextreme.dk (heller ikke under samarbejdspartnere: http://www.toyotaextreme.dk/m_samar1.asp)
Det eneste jeg kan finde er: http://www.toyotaextreme.dk/brugsedeb.asp?bil=952



Jeg kom bare med et forslag om at brugerne kunne få rabat, også er det jo optil jer at finde ud af resten, hvis ikke brugerne vil have rabat, kan jeg jo ikke rigtig gøre mere...

Brugerne vil sikkert godt have rabat, og en rabatklub har da også været på tale, men hvor kommer lav-det-selv.dk ind i billedet?
Der er vel ingen der investerer penge i noget (lds), som andre kan tjene penge på (etools), uden selv at få noget ud af det...


Iøvrigt er dine tilbudsvarer ikke billigere end alm. vejl. udsalgspris (faktisk dyrer på de varer jeg fandt):

---
Bosch PSR18-VE2. 18V
Din normalpris: Pris: DKK 1.295,00
Din tilbudspris: Tilbud: DKK 1.095,00
http://carcenter.dk/product.asp?product=1144&page=1

Bosch PSR18-VE2. 18V
Huha's normalpris: 1.069,00 kr./stk.
http://www.huha.dk/butik/produktdetails.asp?produktID=1007¤tpage=1
---

---
Dewalt akkumaskine 988K2
Din normalpris: Pris: DKK 4.295,00
Din tilbudspris: Tilbud: DKK 3.895,00
http://carcenter.dk/product.asp?product=1129&page=1

Dewalt akkumaskine 988K2
Huha's normalpris: 3.499,00 kr./stk.
http://www.huha.dk/butik/produktdetails.asp?produktID=206¤tpage=3
---

Så de 10% du vil give, er normalpris andre steder..
Og med andre ord giver det: Ingen besparelse til lav-det-selv.dk's brugere, ingenting til ejeren af lav-det-selv.dk og en masse solgte varer hos etools.dk...
Er der stadig noget galt i, at lav-det-selv.dk vil have 1000 kr. for en "rabataftale" med etools.dk?

Mvh ThomasB
Det kan godt være at du kan finde nogle varer billigere end hos os, det kan man næsten hos alle...! men så er vi nok billigere med noget andet.
De priser du nævner skal man også være lidt opmærksom på afgift på batterierne, hos mange andre lægger man afgiften til bagefter.
Du har ihvertfald ikke set så godt efter hvis du ikke har set os på nogle af de nævnte sider... biggrin , men du ved jo heller ikke hvad vores andre sider hedder... biggrin , men pyt også med det, vi har et kanon samarbejde.
Jeg har aldrig afvist at vi ikke ville give de sølle 1000 kr. til jeres side...
Men hvis jeg skal være helt ærlig gider jeg ikke denne form for mudderkastning, dette har intet med siden at gøre og heller ikke noget med alle jer andre at gøre, men ThomasB jeg prøver jo bare på at synliggøre for dig at vi ikke er nye i branchen som du måske tror...
Du aner jo overhoved ikke hvilke butikker vi har og hvad vi ellers handler med, men alligevel prøver du at finde noget negativt på os...
Det er da også helt iorden hvis du ikke har andet at lave biggrin

Men til sidst glædelig jul allesammen... biggrin
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej igen smile

1: Jeg mindes ikke jeg har mudderkastet.
2: Det var dig, der var utilfreds med "princippet" om de "sølle" 1000 kr...
3: Jeg slog op på 2 tilfældige varer på din side, og sammenlignede dem med de samme varer på en anden side.
4: Med mindre i har en anden adresse end den i Stensved, så har i ikke andre sider repræsenteret på toyota eller vag-cars.
5: Jeg har aldrig sagt at i er nye i branchen.

God jul til dig også biggrin

Mvh ThomasB
Hej igen smile

Dejligt at se, at du har sat prisen ned, på de varer jeg sammenlignede med i mit tidligere indlæg smile

Godt gået - endnu mere rabat til LDS-brugere smile

Mvh ThomasB
Nu skulle det jo gerne være en positiv oplevelse, at tilbyde alle LDS'ere en rabataftale, så jeg synes vi stopper denne tråd hermed.

Der er vist ikke nogen der ikke har kunne få ordet, og give sine meninger tilkende, så JensK - du bedes venligst kontakte mig på [email protected], så vi lige kan blive enige om det rent praktiske, og tak for tilbuddet.

Mvh. JørgenE

Mvh. JørgenE
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis