Hej
Når f.eks Dell laver en kampagne, så køber de bannere på forskellige udvalgte sider, og kommer med et "slagtilbud" - som får køberne til at handle. Med andre ord; de køber både bannerplads, og giver rabat.
Der findes også "indkøbsforeninger", og der koster et medlemsskab mellem 100 - 1000 kr. pr. år. Desuden koster det også penge for virksomheden at komme med i indkøbsforeningens katalog. Derudover kommer forretningen som regel til at betale en procentdel af omsætningen gennem foreningen - og hvordan skulle dette administreres i dette tilfælde?
En helt anden model ville være pay-per-click - altså hvor forretningen betaler f.eks 1 kr. pr. klik på banneret - og ikke pr. sidevisning.
Som nystartet e-butik (har selv haft startet en), bliver man nød til at investere lidt penge i at blive kendt.
lav-det-selv.dk har UNIKKE 500-600 besøgende hver dag (ca. 15.000 pr md + over 100.000 viste sider) + ca. 2000 registrerede brugere. Så højere besøgstal finder man ikke på nogen anden side indenfor lav det selv-branchen.
Så princippet i at det koster 1000 kr/år for at stå under sponsorer (og få fat i mange potentielle kunder) forstår jeg heller ikke - jeg ville selv have taget det 5-10 dobbelte.
Da vi flyttede LDS hertil det nye system, kom jeg med 117 gode forslag til hvordan man kunne tjene penge på LDS, men Jørgen holdt fast i at siden skulle være non-profit - siden har ikke givet andet end et stort underskud i alle de år, den har været i drift.
Iøvrigt er 10% rabat jo ikke mere end man normalt får, når man blot beder om det.
Jens K, jeg er ret sikker på at de 1000 kr. er tjent hjem på ingen tid - især hvis du laver et banner, hvor der står at alle fra lav-det-selv.dk får 10% rabat. Jeg er også ret sikker på at dit første indlæg her på siden, på længere sigt, vil give dig et "mersalg", som er mere værd end 1000 kr.
Portalerne, og firmaerne plejer at være lykelige over at vi ligenøjagtig vil give deres "kunder" rabat, det ville jo nok tiltrække nogle brugere også.
Kan du komme med et par konkrete eksempler?
Mvh ThomasB