Efterisolering af garage - spild af tid / penge ?

Hejsa

Jeg har en 16kvm uisoleret garage.
Der sidder en gl. røden træport og garagen bliver kun brugt til opbevaring samt cykler.

jeg overvejer nu at fjerne porten og lave en isoleret væg samt sætten en dør i.
desuden vil jeg isolere loftet og hælde granulat i væggen (kan komme til oppefra)
Så vi får et dejlig frostfrit opbevaringsrum.

Jeg har rigtig svært ved at finde en "billig dør" det passer på de mål der er plads til og er bred så det er nemt
at komme ind med cykler osv.

Derfor overvejer nu at lave en skydedør i stedet.

Nu kommer spørgsmålet så :-)

Er alt mit arbejde med at isolere spildt ?? nu er sådan en skydedør ikke er til at lave særlig tæt ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en uisoleret og uopvarmet garage i lecablokke. Der skal meget frost til før det fryser i garagen. Jeg overvejer dog at isolere loftet da der nogen dage dannes kondens (stål tag)
puggie skrev den 26-03-2020 14:24:23

Jeg har en uisoleret og uopvarmet garage i lecablokke. Der skal meget frost til før det fryser i garagen. Jeg overvejer dog at isolere loftet da der nogen dage dannes kondens (stål tag)

 Enig - det er meget arbejde, at isolere og lave tæt dør, hvis der ikke skal varme på alligevel. Meget kan klares med en 60W pære eller andet hvis det fryser hårdt.


Mvh Troels
Min har stort set samme temp. Som udenfor (har måler på) og så er luften ligeså fugtig som udenfor. Flere gange er der vandperler på cyklerne og alt ruster

Det blæser også direkte ind fra udhæng (der er ingen loft) 
Hvis jeg nu dropper hele ideen om at isolere garagen og bare pifter den lidt op. Skulle der så være noget til hindring for at male loftet ??

Der er fladt tag så det er sådan set undertaget jeg maler, her tænger jeg på om det kan ånde osv. 
Annonce
Jeg ville klart isolere for vinden, måske bare med vindpap/isolering omkring udhænget. Så undgår du bedre at varm fugtig luft udefra kondenserer på kolde overflader i garagen.

Det er ikke optimalt at male undertaget. Gætter pp at det i forvejen er opfugtet. Sker tit med tagpap tage. Maler du det har fugten endnu sværere ved at komme væk. Plastikmaling er no-go.
Ps: hvad skulle være et provlem med normal dør?


Mvh Troels
Vi vil gerne ha så bred en åbning som muligt og med et udhæng der kun er ca. 190 cm over jorden er det ikke det nemmeste at finde.

Men vi har valg ikke at isolere og sætte en skydedør op i stedet.

Nu da man ikke må male loftet er der så nogen der kan svare på hvad det har fået ??

Det kan ses på billedet, det er rødt og ligner ikke maling - noget mod svamp måske ?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også