Ny kælder - fugt

Hej

Jeg skal lave en kælder i haven hvor vægge inklusiv tag er under jorden, den skal bruges til hjemmebiograf så det er vigtigt at der ikke kommer fugt. Jeg tænker at bruge en af disse løsninger til det.
https://isobyg.dk/
https://www.jackon.dk/produkter/jackon-thermomur/

De har noget materiale til sætte uden på blokkene for at holde fugten uden, er dette OK eller er der andre tiltag man kan lave for at være extra sikker på at der ikke kommer fugt eller er der et andet materiale som man kan bruge til væg som fungere bedre.

Tak
Hej Jeg skal lave en kælder i haven hvor vægge... Vis hele indlægget
51 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
S. Fabrin skrev den 30-03-2020 18:37:01

Men det skal jeg vel også bruge?
Ja, hvis du vil lave det i termoblokke.
Stilladset ligner noget brugbart. 40 containere. Er det ikke lige i underkanten. Det er mellem 12 og 15 i hver.

Hvorfor skal jeg ikke bruge det til f.eks lecablokke? 

Nå læste på en side der kan være ca 6,9 m3 i en container. 
Den opstilling, der er vist til opstilling af termoblokke, er for at holde styr på termoblokkene. Opstillingen med stillads skal du bruge uanset, hvad du vælger at opføre muren i. 6,9 m3 svarer til en vægt på 10 til 12 tons.

fase
Jo, en lodstok og en snor

fase
Er det ikke kun nødvendigt på første lag, resten er vel i vatter hvis det første lag er?
Nu skrev jeg en lodstok. Det betyder, at du skal sørge for, at væggen er i lod. Du skal op i 380 cm. højde, så du er nødt til at sørge for at væggen er i lod. Desuden skal du sørge for, at væggen er i vatter, senest når du lægger det sidste skifte blokke. Det gør du ved at sætte et brædt op med afmærkning for hver 20 cm., som svarer til et skifte.
Har jeg ret, når jeg tror, du ikke er håndværker?

fase
Ja det har du fuldstændig ret i   
@Anders: Hvordan gik/går det projektet?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også