Stor mos befængt have.

Hej alle.

Jeg har en rimelig stor have (omkring 1200 kvm) som er virkelig fuld af mos, som jeg gerne vil af med. Jeg har også en Husqvarna TS142 havetraktor, og jeg tænker at jeg vil anskaffe mig nogle knive til den, som har "mosknive/skær", der river mosset op når den kører. Det er hårdt ved plænen kan jeg forstå, men det er ok, da der nærmest ikke er andet end mos efterhånden, må den godt få en ordentlig omgang, da jeg kan strø nye græsfrø bagefter hvis nødvendigt.

Men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvor jeg kan få sådan et knivsæt til havetraktoren! Knivene er 53,3 cm lange.

Kan i hjælpe?
Hej alle. Jeg har en rimelig stor have (omkring... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det døjer jeg virkelig også med, god tråd!
Her i byen, med Dannarks vel fleste fodboldbaner, er der stærekasser overalt omkring fodboldbanerne. Men det er ikke til mos bekæmpelse men derimod stankelsbenlarver og gåsebiller. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
..jeg kan ikke forestille mig der må være særlig mange stankelbenslarven og gåsebillelarver (samt orm) i fodboldbaner - sådan som de plæner sjaskes til med pesticider.  
Det er netop det man ikke bruger herude, derfor lokker man stære til. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det gør man desværre stadigvæk her, nemlig med ukrudtsmidlet Saracen M og Primus + to vækstregulerende midler Clipless NT og Primo Maxx II. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis